به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت نسبت به اشتغال، مسکن و ازدواج جوان‌ها حساسیت بسیاری دارد، گفت: قیمت ۱۱ کالا در کالابرگ ثابت می‌ماند تا به آرامش بازار کمک شود.   حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از مردم استان تشکر می‌کنم برای حضورشان، […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت نسبت به اشتغال، مسکن و ازدواج جوان‌ها حساسیت بسیاری دارد، گفت: قیمت ۱۱ کالا در کالابرگ ثابت می‌ماند تا به آرامش بازار کمک شود.

 

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از مردم استان تشکر می‌کنم برای حضورشان، وفاداری و صفایشان.

 

وی تصریح کرد: در برخی شهرها برنامه سفر داشتم از جمله شهرستان لردگان که مقدور نشد، ان‌شاالله این برنامه ولو به‌صورت خاص انجام می‌شود.

 

رئیس‌جمهور گفت: معیشت و سفره مردم دغدغه ما است و مهار تورم و تنظیم بازار همواره موردتوجه دولت بوده است. دولت به‌دنبال کنترل عوامل ایجادکننده تورم است. رشد نقدینگی بنابر اعلام آمار بانک مرکزی به ۲۶ و نیم درصد رسیده و یکی از عوامل مؤثر در تورم مهار شده است.

 

وی کسری بودجه را عامل دیگر در ایجاد تورم دانست و بیان کرد: این عامل توسط دولت مهار شده است. کسری بودجه در سال ۱۴۰۰، ۴۸۰ هزار میلیارد بود که با تولید درآمد جبران شد در سال ۱۴۰۱ تلاش شد منابع و مصارف هماهنگ باشد، اما در سال ۱۴۰۲ به‌دنبال پایان سال بدون کسری بودجه هستیم. اقدام سوم برای مهار تورم، کنترل بانک‌ها برای اضافه برداشت از بانک مرکزی است و از ابتدای سال آغاز شده و به‌دنبال انضباط در بانک مرکزی هستیم.

 

وی گفت: هر ماه وضعیت تورم نسبت به ماه قبل کاهشی است، اما مهار تورم نباید در رکود  دنبال شود، بلکه در رشد تولید باید مهار شود.

 

وی اضافه کرد: رشد تولید رشد اقتصادی را به همراه دارد. ما به‌دنبال رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۲ هستیم. تورم در کشورهای اطراف ۲۹ و در کشورهای اروپایی ۱۹ درصد است، ما به‌دنبال این هستیم که با کالابرگ سفره مردم دچار آسیب نشود.

 

رئیسی گفت: قیمت ۱۱ کالا در کالابرگ ثابت می‌ماند تا به آرامش بازار کمک شود.

 

رئیس‌جمهور یادآور شد: مشکل کمبود زمین در شهرهای این استان وجود ندارد و به متقاضیان زمین واگذار می‌شود و برنامه واگذاری زمین و ساخت مسکن با قوت در حال انجام است.

 

وی افزود: آمار بیکاری در این استان معضل بود، اما الان وضعیت بهتر شده و بسیاری از واحدهای صنعتی راکد آن به چرخه تولید بازگشته‌اند.

 

رئیس‌جمهور افزود: مسئله اشتغال برای تحصیلکرده‌ها مشکل است، اما برای غیرتحصیلکرده‌ها مشکل نیست.

 

رئیسی گفت: جوانان امید داشته باشند، چراکه دولت نسبت به اشتغال، مسکن و ازدواج آن‌ها حساسیت بسیاری دارد.

 

وی ادامه داد: آب در کشور کم است و نیاز به مدیریت منابع آب در همه حوزه‌ها وجود دارد. می‌توان آب را به نیازهای اساسی اختصاص داد، محوری‌ترین موضوع در مدیریت آب اجرای عدالت است.

 

رئیسی بیان کرد: لازم است صاحب‌نظران در این موضوع ورود کنند و مدیریت آب همراه با عدالت صورت گیرد.