به گزارش پیداگرنیوز،مدیرعامل موسسه خیریه شجره طیبه گفت: این خیریه ۳۰۰ نفر از نخبگان و استعدادهای علمی تحت حمایت خیریه شجره طیبه هستند. محمدرضا یزدان پناه بیان داشت: خیریه شجره طیبه فرصتی را فراهم می کند که استعداد هایی که به دلیل عدم توانایی مالی یا مشکلات دیگر نمی توانند استعدادشان را شکوفا کنند بتوانند […]

به گزارش پیداگرنیوز،مدیرعامل موسسه خیریه شجره طیبه گفت: این خیریه ۳۰۰ نفر از نخبگان و استعدادهای علمی تحت حمایت خیریه شجره طیبه هستند.

محمدرضا یزدان پناه بیان داشت: خیریه شجره طیبه فرصتی را فراهم می کند که استعداد هایی که به دلیل عدم توانایی مالی یا مشکلات دیگر نمی توانند استعدادشان را شکوفا کنند بتوانند از طریق حمایت های خیریه شکوفا شوند.

وی با بیان اینکه این موسسه از سال ۱۳۸۳ کار خود را آغاز کرد و وظیفه اصلی آن حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نخبه بی بضاعت است، افزود: در طول این مدت فعالیت ، موسسه شجره طیبه خروجی های بسیار عالی داشته است.

مدیرعامل موسسه خیریه شجره طیبه در خصوص فعالیت خیریه توضیح داد: ما دانش آموزان و دانشجویان مستعد ولی نیازمند را شناسایی و از صفر تا صد حمایت می کنیم تا استعدادهای بالقوه آنها تبدیل به بالفعل شود.

یزدان‌پناه ادامه داد: مؤسسه خیریه شجره طیبه پل ارتباطی جامعه با نخبگان و حمایت از این عزیزان در رسیدن به مدارج علمی و خودکفایی است تا نخبه ای به صرف نیازمند بودن از بروز استعداد و تحصیل جا نماند.

وی بیان داشت: وجه تمایز خیریه شجره طیبه با دیگر خیریه ها این است که در آن به جای ماهی دادن به افراد ماهیگیری را یاد می دهند.

یزدان پناه ادامه داد: حمایت خیریه  شجره طیبه از نخبگان کاملاً بصورت قرض الحسنه است و جامعه هدف مؤسسه پس از اتمام تحصیل و اشتغال، این حمایت را به عنوان قرض به خیریه بر می گردانند.

مدیرعامل موسسه خیریه شجره طیبه در خصوص افراد تحت حمایت این خیریه اظهار داشت: افرادی که ما تحت پوشش قرار می دهیم آی کیو های بالای ۱۳۰ دارند و همه نخبه هستند و در حال حاضر پزشک متخصص، قاضی، وکیل کارآفرین و اساتید دانشگاه  و افرادی تحت پوشش داریم که دفاع دکتری را با بالاترین نمره طی کردند.

وی در ارتباط با تعداد افراد تحت پوشش این خیریه گفت: تاکنون حدود ۱۰۰۰ نفر از خدمات خیریه شجره طیبه بهره مند شدند و این خیریه به طور متوسط هر سال ۳۰۰ نفر را به طور مستقیم تحت پوشش دارد که شامل ۱۲۰ نفر دانشجو و ۱۸۰دنفر دانش آموز تحت حمایت وپوشش خیریه شجره طیبه هستند.

وی گفت: حمایت خیریه  شجره طیبه از نخبگان کاملاً بصورت قرض الحسنه است و جامعه هدف مؤسسه پس از اتمام تحصیل و اشتغال، این حمایت را به عنوان قرض به خیریه بر می گردانند.

یزدان پناه افزود: اکثر کمک هایی که به یاری خواهان انجام می دهیم در قالب پرداخت های قرض الحسنه تحت پوشش خیریه شجره طیبه است.

مدیرعامل موسسه خیریه شجره طیبه گفت:  متاسفانه به دلیل وجود ویروس کرونا اکثر خیرین به لحاظ مالی و اقتصادی با مشکل مواجه شدند و تعداد خیرین ما ریزش داشته ولی سعی کردیم از طریق همین سیستم قرض الحسنه بتوانیم جبران کنیم.

وی خبرنگاران و فعالان حوزه ارتباطات و رسانه را مبارزان خط اول جبهه آگاهی و اطلاع رسانی  دانست و اظهار داشت: افراد ارتباطی و رسانه ای نقش بسزایی در فرهنگ سازی و انتقال مفاهیم و تثبیت علوم و فنون داشته و می تواند تأثیر خوبی بر جریانات، اتفاقات و حل بحران های جامعه داشته باشند.

یزدان پناه با اشاره به این مطلب که موسسه شجره طیبه تنها خیریه ای در کشور است که به صورت بنیادی ، حمایت آموزشی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند را بر عهده دارد، گفت: شجره طیبه جزء تنها خیریه هایی است که سازمان اقتصاد و دارایی ناظر داشته و صد درصد کمک خیرین صرف حمایت از جامعه هدف خیریه می شود.