به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر مرکز نوآوری پلیمر و کامپوزیت ستاد ویژه نانو گفت: به دلیل رشد روزافزون فناوری، واحدهایی که به این سمت نروند یقینا در سال‌های آینده حذف خواهند شد. باقری مدیر مرکز نوآوری پلیمر و کامپوزیت ستاد ویژه نانو ذیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همایش آشنایی با فرایند […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر مرکز نوآوری پلیمر و کامپوزیت ستاد ویژه نانو گفت: به دلیل رشد روزافزون فناوری، واحدهایی که به این سمت نروند یقینا در سال‌های آینده حذف خواهند شد.

باقری مدیر مرکز نوآوری پلیمر و کامپوزیت ستاد ویژه نانو ذیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همایش آشنایی با فرایند ثبت‌نام ، ارزیابی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هدف این ستاد را نفوذ فناوری نانو در صنعت بیان و تصریح کرد: ستاد توسعه فناوری نانو  در ده سال ابتدایی فعالیت خود بر فناوری نانو، ایجاد زیرساخت و تربیت متخصصین این حوزه و تولید علم نانو متمرکز بود که موفق شد در این زمینه به رتبه ۴ جهان پس از کشورهای چین، هند و آمریکا دست یابد.

وی برنامه ۱۰ ساله دوم این ستاد را تمرکز بر رسوخ فناوری نانو در صنایع معرفی کرد و افزود: این هدف با ایجاد شبکه تبادل فناوری محقق خواهد شد. در این مرکز کارگزاران حقیقی و حقوقی به عنوان حلقه واسط بین شرکت‌های فناور و صنایع قرار گرفته و به شناسایی معضلات صنعت و شبکه فناور می پردازند.

مدیر مرکز نوآوری پلیمر و کامپوزیت در ادامه با بیان اینکه برای شرکت‌هایی که خواستار استفاده از فناوری نانو هستند حمایت‌هایی در نظر گرفته شده است، افزود: به دلیل رشد روزافزون فناوری، واحدهایی که به این سمت نروند یقینا در سال‌های آینده حذف خواهند شد.

باقری پیشنهاد داد واحدها و شرکت‌های صنعتی در تمامی بخش‌ها رشد متوازن داشته باشند و مراکز نوآوری در فروش، جذب نیروی انسانی و… تشکیل دهند. همچنین بر ضرورت ترسیم چشم انداز میان و بلند مدت برای شرکت‌ها تاکید کرد.

در ادامه این همایش ابراهیم خاتمی رئیس اداره آموزش، پژوهش وفناوری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: صدور مجوزهای تحقیق و توسعه برای واحدها به عنوان گام نخست دانش بنیان شدن از اقدامات این اداره است.

وی با بیان اینکه شناسایی فناوری‌های اولویت دار استانی در دستورکار اداره فناوری و نوآوری قرار گرفته است افزود: فناوری‌های نو که استراتژیک بودن آن محرز شده و دارای پتانسیل بالای توسعه ، امکان صادرات، جذابیت بالای اقتصادی برای سرمایه‌گذاران و امکان تجمیع در کسب و کارهای عرضه و تقاضاکننده داشته و از امکان دستیابی بالا برخوردار باشند در حوزه این اداره قرار گرفته است تا حول محور این اقدامات بتوان یک زیست بوم فناوری و نوآوری در استان تشکیل داد.

خاتمی تامین سرمایه خطرپذیر، پوشش خطر تحقیق و توسعه، برنامه ریزی برای جلب همکاری با واحدهای صنعتی به منظور امکان دسترسی به اطلاعات، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته ، شبکه سازی میان کارگاه و آمایشگاه تخصصی مستقر در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری را از جمله حمایت‌های این اداره از شرکت‌های دانش بنیان معرفی کرد.

همچنین آرش امامی دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اصفهان صنعتی در طول سالیان گذشته صاحب فناوری و دانش نشده است، افزود: به عنوان مثال نتوانسته ایم محصولات خود را با کیفیتی یکنواخت به مشتریان عرضه کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه برندینگ در کشور ما فاقد مدیر و مسئول دولتی است.

دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در پایان سخنان خود ارتقاء سطح دانش و دانش بنیان نمودن کسب و کارها را لازمه موفقیت در زمان حاضر دانست.