به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،دبیر ستاد آزمون استان اصفهان از رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در استان اصفهان خبرداد. رضا علی نوروزی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد داوطلبان این دوره را بانوان تشکیل می‌دهند ،گفت: این آزمون از امروز به مدت دو روز در پنج گروه آزمایشی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،دبیر ستاد آزمون استان اصفهان از رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در استان اصفهان خبرداد.

رضا علی نوروزی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد داوطلبان این دوره را بانوان تشکیل می‌دهند ،گفت: این آزمون از امروز به مدت دو روز در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، زبان و هنر در ۲۷ حوزه اصلی استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی-فنی و علوم انسانی صبح و گروه آزمایشی زبان و هنر نیز بعد ازظهر فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه آزمایشی تجربی نیز صبح جمعه (۷ اردیبهشت) با هم به رقابت می‌پردازند.

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی با ۲۶ هزار و ۷۹۳ نفر گزارش شده است، افزود: در گروه انسانی نیز ۱۸ هزار و ۵۷۰ نفر، ریاضی ۹ هزار و ۱۰۸ نفر، زبان‌های خارجی ۵ هزار و ۴۵۳ نفرو گروه هنر ۴ هزار و ۷۹۵ نفر رقابت می‌کنند.

نوروزی درباره عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های تقلب هشدار داد و گفت: استفاده و همراه داشتن هر وسیله‌ای از جمله دستگاه‌های ارتباط الکترونیکی و حافظه‌دار در جلسۀ آزمون تخلف است و منجر به محرومیت از آزمون سراسری تا حداکثر ۱۰ سال می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان اصفهان تصریح کرد: توصیه می‌شود که داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری حتی‌الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند؛ هماهنگی‌های لازم با سازمان اتوبوسرانی اصفهان صورت گرفته تا با تقویت ناوگان حمل و نقل، تمامی حوزه‌های برگزاری آزمون در سطح شهر اصفهان و دانشگاه صنعتی که خارج از شهر است را پوشش دهند.