به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس جمهور ضمن تاکید بر تسهیل رفت و آمد مردم در غرب استان تهران گفت: تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است.   حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم شهر اندیشه و شهریار در مجتمع ورزشی ایثار با اشاره به اینکه تقسیمات کشوری غرب […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس جمهور ضمن تاکید بر تسهیل رفت و آمد مردم در غرب استان تهران گفت: تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است.

 

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم شهر اندیشه و شهریار در مجتمع ورزشی ایثار با اشاره به اینکه تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است اظهار کرد: زینب کبری به عالم حلم و بردباری و پرستاری را آموخت و آموخت گونه از نهضت حسینی باید مراقبت کرد.

 

رئیسی با اشاره به اینکه در این سفر انتظار ۳۰ ساله مردم پایان یافت و دولت در نظر دارد پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برساند گفت: بوی افزود: با شهریار و رباط کریم و شهر اندیشه نا آشنا نیستم و در نزدیک به ۴۰ سال قبل در این منطقه خدمتگزار مردم بودم‌.

 

وی افزود: با توجه به توسعه‌ای که شهر اندیشه، شهریار و شهرستان‌های اطراف داشته‌اند، باید در تقسیمات کشوری این منطقه تجدید نظر شود.

 

رئیس جمهور گفت: باید شرایط اقلیمی و جمعیتی که در اینجا ایجاد شده است و از طرفی ضمیمه تهران است را در نظر بگیریم و در شرق و غرب تهران، هم در حوزه شهرستان و هم در تشکیل استان، تغییراتی در ساختار تقسیمات کشوری، انجام دهیم و در حال حاضر کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند و به زودی نتیجه را به مردم اعلام خواهیم کرد.

 

رئیسی افزود: رفت و آمد در این منطقه باید تسهیل شود و علاوه بر توسعه جاده‌ای نیازمند توسعه ریلی و مترو نیز هستیم.

 

وی گفت: مردم این منطقه پایبند به فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند و باید این هویت حفظ شود و در حوزه آموزش و پرورش تحقیقاتی انجام شده و مشخص شد این منطقه در زمینه آموزش نیاز به توسعه دارد که در دستور کار قرار دارد و در مصوبات سفر خواهد بود که نسبت به فضای فرهنگی و مدارس در غرب استان تهران اقدام شود.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه غرب و شرق استان تهران گاهی به دلیل توجه به شهر تهران یا سایر استان‌ها از قلم افتاده و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد عنوان کرد: تعداد سفرهای استانی با سفر به شهرستان‌ها برابری می‌کند و بی‌توجه به مناطق اطراف تهران نبودیم و از نزدیک مسائل مربوط به زندگی مردم در اطراف تهران را بررسی کرده ایم.