به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تأثیر معدل دانش‌آموزان به صورت قطعی باعث عدالت اجتماعی می‌شود و برای مثال در سال گذشته، برخی از دانش‌آموزان مناطق کم‌تر توسعه‌یافته که سابقه کسب رتبه‌های برتر را نداشتند، صاحب رتبه‌های عالی کنکور شدند. محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تأثیر معدل دانش‌آموزان به صورت قطعی باعث عدالت اجتماعی می‌شود و برای مثال در سال گذشته، برخی از دانش‌آموزان مناطق کم‌تر توسعه‌یافته که سابقه کسب رتبه‌های برتر را نداشتند، صاحب رتبه‌های عالی کنکور شدند.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه بازدید از چند مدرسه در آموزش و پرورش ناحیه ۱ شهر اصفهان اظهار داشت: جامعه ما، به لطف خدا جامعه‌ای مذهبی است اما بسیار مورد هجمه دشمنان قرار دارد و می‌توان گفت هیچ جامعه و فرهنگی به اندازه جامعه و فرهنگ ایرانی توسط رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری مورد هجمه قرار نگرفته است.

وی افزود: به لطف خدا، جوانان و نوجوانان ما نسل بسیار خوبی هستند و بخشی از این، به برکت مراسم‌های مختلفی نظیر اعتکاف، هیئات مذهبی، عرفه، ماه رمضان و… است که به منزله تزریق خون تازه‌ای به رگ‌های جامعه عمل می‌کند.

ابراهیمی عنوان داشت: یکی از مهم‌ترین راهکارها برای در امان ماندن از فتنه‌ها و مشکلات، براساس بیانات و روایات معصومین، پناه به قرآن است که موجب برکت در کار و زندگی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در میان دانش‌آموزان اذعان کرد: باید دانش‌آموزان را به ظاهر و باطن قرآن توجه دهیم و در این صورت است که رفتار او، رفتار قرآنی و سپس به الگو تبدیل می‌شود.

وی با تشریح اهمیت نماز، بیان کرد: خداوند متعال برای مؤمنانی که در زمین قدرت می‌یابند، وظایفی را مشخص کرده که نخستین مورد آن، اقامه نماز است و اگر نماز افراد در صدر امور قرار بگیرد بسیاری از ناملایمات از بین می‌رود چرا که در قرآن تأکید شده است که «إِنَّ الصَّلَاهَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ».

ابراهیمی ادامه داد: معلمان بهتر است نماز را در برابر دانش‌آموزان اقامه کنند؛ چرا که این مسئله، موجب تشویق دانش‌آموزان به اقامه نماز خواهد شد و امر به معروف و نهی از منکر از این طریق، به بهترین شیوه انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: برخی از افراد در گذشته، جایگاه و حکمرانی آموزش و پرورش را تضعیف کرده‌اند و نیز سند تحول بنیادین را از دستورکار خارج کردند که این موضوع سبب ایجاد بحران‌ها و مشکلاتی برای آموزش و پرورش شده است.

وی با تبیین جایگاه سند تحول بنیادین، متذکر شد: سند تحول بنیادین باید به ابزار دست معلمان تبدیل شود و مدام مورد مطالعه قرار گیرد تا بتوانیم دانش‌آموز را در مسیر رسیدن به حیات طیبه راهنمایی کنیم.

ابراهیمی افزود: سند تحول بنیادین، تنها مسیر تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش را دانشگاه فرهنگیان می‌داند و چنانچه این مسئله مورد توجه قرار گرفته بود امروز مشکلی در این زمینه نداشتیم و با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه نبودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: برای رفع مشکلات آموزش و پرورش و کیفیت‌بخشی به تعلیم و تربیت تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده است از جمله استخدام ۳ هزار مشاور، ۲ هزار مربی بهداشت و ۱۹ هزار مربی پرورشی که پس از طی مراحل قانونی، آزمون و مصاحبه، جذب و استخدام آن‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: خانواده، آموزش و امنیت در هر جامعه‌ای متزلزل شود، آن جامعه را دچار مشکل می‌کند و به همین دلیل، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آموزش خانواده انجام شده است؛ البته باید دقت شود مطالب تکراری و روتین برای آموزش خانواده در دنیای امروز مناسب نیست و باید از مطالب کاربردی و به‌روز در این زمینه استفاده شود.

ابراهیمی با تأکید بر اهمیت عدالت آموزشی گفت: تأثیر معدل دانش‌آموزان به صورت قطعی باعث عدالت اجتماعی می‌شود و برای مثال در سال گذشته، برخی از دانش‌آموزان مناطق کم‌تر توسعه‌یافته که سابقه کسب رتبه‌های برتر را نداشتند، صاحب رتبه‌های عالی کنکور شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: طرح مرهم برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی باید در دستورکار ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق باشد تا بتوانیم نسلی سالم و پویا تربیت کنیم.