به گزارش حضور آنلاین؛ طبق آخرین آمارهای جهانی ابتلا به ویروس کرونا، شیوع این ویروس از روز گذشته با افزایش ۷۴ هزار و ۶۴۴ نفری در یک روز به دو میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۴ نفر رسید که به مانند روز گذشته تعداد مبتلایان جدید آن کاهشی بوده است. فوتی‌های ناشی از کرونا با […]

به گزارش حضور آنلاین؛ طبق آخرین آمارهای جهانی ابتلا به ویروس کرونا، شیوع این ویروس از روز گذشته با افزایش ۷۴ هزار و ۶۴۴ نفری در یک روز به دو میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۴ نفر رسید که به مانند روز گذشته تعداد مبتلایان جدید آن کاهشی بوده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا با رشد پنج هزار و  ۳۹۴ نفری در یک روز به تعداد ۱۷۰ هزار و ۴۶۵ نفر رسیده است که آمار فوتی های جدید بر خلاف دیروز افزایشی ثبت شده است. آمار بهبود یافتگان نیز با افزایش ۲۷ هزار و ۲۱ نفری به ۶۵۲ هزار و ۱۵۰ نفر رسیده است که تعداد بهبود یافتگان جدید آن نسبت به روز گذشته افزایشی هر چند اندک داشته است.

آمریکا همچنان با آمار باور نکردنی خود در تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در جایگاه اول را داراست است و بر خلاف روز گذشته تعداد مبتلایان جدید آن افزایشی بوده است،در چین نیز اوضاع کاملا کنترل شده به نظر می‌رسد، این در حالی است که ترکیه با افزایش تعداد مبتلایان جدید جای چین را نیز در تعداد مبتلایان کل گرفته است و ایران نیز از چین پیشی گرفته است.

همچنین بلژیک با کاهش تعداد مبتلایان جدید در لیست ۱۰ کشور اصلی درگیر کرونا جای خود را به روسیه داد، البته که روسیه تعداد فوتی های کمی دارد و تعداد مبتلایان بالای آن به دلیل تعداد تست بسیار زیاد است.

در تعداد فوتی ها آمریکا مانند روز گذشته روند کاهشی داشته است و چین بعد از اعلام یک هزار و ۲۹۹ فوتی‌ در روز جمعه، برای چهارمین روز متوالی فوتی جدیدی را ثبت نکرد.

دیگر نکته قابل توجه لیست فوتی ها روند صعودی بلژیک و تعداد فوتی پایین ترکیه است که موجب شده است بت وجود تعداد مبتلای بالا جایی در ۱۰ کشور اصلی فوتی های بر اثر کرونا نداشته باشد.

آمار مبتلایان ۱۰ کشور اصلی درگیر کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد مبتلایان جدید است.

۱. آمریکا: ۷۹۲ هزار و ۹۱۳ نفر(۲۸ هزار و ۶۴۸ نفر)

۲. اسپانیا ۲۰۰  هزار و ۲۱۰ نفر( یک هزار و ۵۳۶ نفر)

۳. ایتالیا ۱۸۱ هزار و ۲۲۸ نفر( دو هزار و ۲۵۶ نفر)

۴.فرانسه ۱۵۵ هزار و ۳۸۳ نفر (دو هزار و ۴۸۹ نفر )

۵.آلمان ۱۴۷ هزار و ۶۵ نفر( یک هزار و ۳۲۳ نفر)

۶. بریتانیا ۱۲۴ هزار و ۷۴۳ نفر(چهار هزار و ۶۷۶ نفر)

۷. ترکیه ۹۰ هزار و ۹۸۰ نفر(چهار هزار و ۶۷۴ نفر)

۸.ایران ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر( یک هزار و ۲۹۴ نفر)

۹.چین ۸۲ هزار و ۷۵۸ نفر(۱۱ نفر)

۱۰. روسیه ۴۷ هزار و ۱۲۱ نفر( چهار هزار و ۲۶۸ نفر)

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی های جدید هر کشور است.

۱. آمریکا ۴۲ هزار و ۵۱۷ نفر( یک هزار و ۹۵۲ نفر)

۲.ایتالیا ۲۴ هزار و ۱۱۴ نفر(۴۵۴ نفر)

۳.اسپانیا ۲۰ هزار و ۸۵۲ نفر( ۳۹۹ نفر)

۴. فرانسه ۲۰ هزار و ۲۶۵ نفر (۵۴۷ نفر)

۵. بریتانیا ۱۶ هزار و ۵۰۹ نفر(۴۴۹ نفر)

۶.  بلژیک پنج هزار و ۸۲۸ نفر(۱۴۵ نفر)

۷.ایران پنج هزار و ۲۰۹ نفر(۹۱ نفر)

۸.آلمان چهار هزار و ۸۶۲ نفر( ۲۲۰ نفر)

۹.چین چهار هزار و ۶۳۲ نفر( بدون فوتی جدید)

۱۰. هلند سه هزار و ۷۵۱ نفر(۶۷ نفر)