به گزارش  پایگاه خبری پیداگرنیوز، استاندار اصفهان در سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان گفت: بخشی از مسائل حوزه کار ناشی از نبود توازن است که در این راستا باید تلاش کنیم حوزه تولید در همه بخش‌ها ثروت‌آفرین باشد تا حقوق پرداختی جامعه تولید متوازن گردد. سیدرضا مرتضوی بیان داشت: تشکل‌های کارگری […]

به گزارش  پایگاه خبری پیداگرنیوز، استاندار اصفهان در سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان گفت: بخشی از مسائل حوزه کار ناشی از نبود توازن است که در این راستا باید تلاش کنیم حوزه تولید در همه بخش‌ها ثروت‌آفرین باشد تا حقوق پرداختی جامعه تولید متوازن گردد.

سیدرضا مرتضوی بیان داشت: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اگر در کنار یکدیگر راهکارهای منصفانه ارائه بدهند مسائل جامعه کارگری را بخوبی می توان برطرف کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان به بلوغ فکری برای تصمیم‌سازی در کشور رسیده است، افزود: در این راستا مجموعه شورای گفت‌وگوی استان با همکاری مجموعه‌های کارگری و کارفرمایی به دنبال یافتن راهکار برای برطرف کردن مسائل و مشکلات کارگران می باشد.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه امیدآفرینی در جامعه امری ضروری است، گفت: امروز جریان رسانه‌ای جهان به دنبال کم‌ارزش کردن فعالیت‌ها در کشور است.

استاندار اصفهان ادامه داد: رسانه‌های بیگانه از امیدآفرینی در کشور ما جلوگیری می کنند و به دنبال توقف تولید در کشور و به ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند.

مرتضوی عنوان کرد: با توجه به نقش مهم کارگران، مهندسان و خادمان تولید در اعتلای کشور به جایگاه کنونی ضروری است تا فعالیت‌ها و اقدامات آنها اطلاع‌رسانی شود.

این مقام مسئول با اشاره باینکه امروز در صنعت نفت بسیاری از عرصه‌های فناوری را درنوردیده‌ایم، بیان داشت:در صنعت فولاد و نیروگاهی نیز به جایگاه خوبی رسیده‌ایم و در حال حاضر جامعه جهانی نمی‌تواند توان ایران در ساخت تجهیزات نظامی را انکار کند.

وی در خصوص زاینده رود اصفهان نیز اضافه کرد: آب جهت زیبایی اصفهان نیست حیات و ممات تمدن اصفهان در گرو جاری بودن زاینده‌رود است.

مرتضوی با بیان اینکه امروز آب همچون خون در رگ‌های تمدن است، افزود: تهدید اول در مسئله آب، فرونشست و کاهش سطح آبخوان است که به شدت نزول پیداکرده است و به همین دلیل جاری بودن زاینده‌رود امری ضروری است.

استاندار اصفهان گفت: برای سرمایه‌گذاری خط لوله انتقال آب دریا به اصفهان با پشتیبانی صنایع بزرگ در استان  همچمون فولاد مبارکه و پالایشگاه نفت شرکتی تأسیس شده که طی یک سال گذشته ۲۵۰ کیلومتر از مسیر انتقال آب با سرعت در حال انجام است.

بومی‌سازی ۹۵درصد تجهیزات در پالایشگاه اصفهان است

در ادامه این مراسم مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: امروز در هلدینگ پتروپالایش اصفهان این افتخار را داریم که بیش از ۹۵ درصد آن بومی‌سازی شده است.

دکتر محسن قدیری در سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر بیان داشت: یکی از پدیده‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم، هدایت پروژه‌ها و صنایع توسط جوانان همه این مرز و بوم است .

وی افزود: برنامه‌ریزی ما در پالایشگاه اصفهان، توسعه متوازن است که تا شش ماه آینده، همانطور که در سال گذشته بیش از هزار نفر از نخبگان استان را جذب کردیم، امسال نیز در این زمینه اتفاقات خوبی را رقم زدیم.

این مقام مسئول گفت: رهبر انقلاب فرمودند بزرگ‌ترین مرگ بر آمریکا، کار است و جوهره جمهوری اسلامی ایران کار است چرا که طی این سال‌های پس از انقلاب با تحریم‌های ظالمانه‌ای روبرو بوده‌ایم و این موضوع نشان می‌دهد که با کار می‌توانیم کشور خود را سربلند کنیم.

قدیری ادامه داد: امروز هم با تحریم خارجی و هم با نارسایی‌های داخلی روبرو هستیم. به طور مثال در ۱۶ ماه گذشته تلاش کردیم بیش از هزار کارگر را در خانه‌های سازمانی ساکن نموده و بیش از ۹۰۰ نفر که تحصیل کرده بودند و مشکلات اداری داشتند موانع را برای آن‌ها رفعب کردیم.

وی تصریح کرد: ما تا افق ۱۴۰۵ با برنامه‌ریزی‌های دقیق و استراتژیکی که انجام داده‌ایم ۲۰۰ مدیر خوب و ممتاز را به کشور تحویل خواهیم داد. در زمینه‌های دیگر نیز فعالیت‌های متنوعی نظیر فروش اوراق و…. در زمینه مهار تورم و جذب نقدینگی اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد تا در زمینه‌های فعالیتمان بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور محترم و دیگر مدیران کشور را پیاده‌سازی کنیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان تأکید کرد: امیدواریم همه ما در زمینه پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌هایی که موجب سربلندی کشور می‌شود بیش از قبل موفق شویم.

انجام بالغ بر ۳۴هزار بازرسی موردی و ادواری از سوی اداره کار و رفاه اجتماعی استان

همچنین میثم مداحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ضمن تبریک هفته کار و کارگر در سخنانی اظهار کرد: امروزه مسائل مختلفی در جامعه کارگری کشور وجود دارد که این موارد در حال پیگیری است. یکی از موضوعاتی که دغدغه امروز کارگران است موضوع امنیت شغلی است.

وی گفت: بر اساس اصل سه‌جانبه‌گرایی، دولت در حال تلاش برای تحقق این امر است که در این راستا دولت به‌دنبال اصلاح برخی از قوانین کار است. از سوی دیگر بالغ بر ۳۴هزار بازرسی موردی و ادواری از سوی اداره کار و رفاه اجتماعی استان از مجموعه کار و تولید استان انجام شده است که این آمار بسیار قابل توجه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: یکی از پارامترهای مهم برای ایجاد امنیت کار، اصلاح قراردادهای جامعه کارگری است که این موضوع نیز در حال پیگیری است. همچنین موضوع پیگیری دعاوی کارگر و کارفرما نیز در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری است و بنا داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد دعاوی را به کمترین میزان ممکن برسیم.

وی خاطرنشان کرد: کارگران طبق فرمایش مقام معظم رهبری ستون فقرات تولید هستند و به همین خاطر جامعه کارگری باید در زمینه تغییر تعریف‌ها برای توانمندی جامعه کارگری برای پویا شدن مجموعه‌های تولیدی کمک کنند. یکی از اتفاقاتی که می‌تواند به امنیت شغلی کمک کند موضوع پیمان دسته‌جمعی است که در سال‌های گذشته مغفول مانده است.

مداحی تصریح کرد: تشکل‌ها با تخصصی که دارند می‌توانند در نقش کانون همگرایی ملی، واسط بین دولت و مجموعه‌های کارگری باشند. تشکل‌های کارگری با بصیرت در حال انجام مأموریت خود یعنی کار و تولید هستند که از همین جا باید از همه این عزیزان تشکر کنیم.

وی تأکید کرد: یکی از رئوس برنامه‌هایی که امروز برای اجرای آن در خدمت شما هستیم، تقدیر از جامعه کارگری است که از ماه‌های گذشته فرایندهای داوری آغاز شده است. در پایان از همه عزیزانی که در مجموعه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این اقدامات را پیگیری کردند و پیگیر امور جامعه کارگری استان هستند تشکر می‌کنم.

امنیت شغلی دغدغه اصلی قشر کارگر است

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان در این آیین گفت: امنیت شغلی به عنوان یک دغدغه اصلی قشر کارگر محسوب می شود.

با انتقاد از تاسیس نشدن بیمارستان میلاد ۲ استان، گفت: ریشه تورم در دستمزد کارگران نیست و باید در جای دیگری جست‌وجو شود. بیکاری بیشتر افراد امروز ارادی است که در کمبود حقوق و دستمزد ریشه دارد.

احمدرضا معینی در سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان با تبریک روز کارگر بیان داشت: آنچه امروز جامعه کار و کارگری کشور را تحت تأثیر قرار داده، امنیت شغلی و معیشت کارگران است.

وی با اشاره باینکه ریشه تورم در دستمزد کارگران نیست، افزود: در سال گذشته با وجود افزایش بیش از ۵۰ درصدی حقوق کارگران نه تنها ریزش کارگران را نداشتیم، بلکه جذب نیروی کار نیز افزایش داشت.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان تاکید کرد: امروز جامعه کارگری خواستار حذف شرکت‌های پیمانی نیروی انسانی هستند.

معینی با بیان اینکه ریشه تورم در دستمزد کارگران نیست و باید در جای دیگری جست‌وجو شود، گفت: امروز بیکاری بیشتر افراد ارادی است و ریشه در کمبود حقوق و دستمزد کارگران دارد.

این مقام مسئول در ارتباط با ساخت بیمارستان میلاد ۲ توضیح داد: این بیمارستان سال‌ها قبل قرار بود در اصفهان تأسیس شود که در حال حاضر بیمارستان میلاد ۵ در کشور ساخته شده ولی متاسفانه بیمارستان میلاد در اصفهان هنوز ساخته نشده است.

معینی با بیان اینکه درصدی از حقوق کارگران بابت خدمات درمانی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود،افزود: با وجود پذیرش روزانه ۳ هزار نفر در بیمارستان های تامین اجتماعی خدمات این سازمان کم بوده و نمی تواند به خوبی پاسخگوی نیاز کارگران باشد.

در ادامه این مراسم نماینده کارفرمایان استان اصفهان بیان داشت: با ایده‌پردازی کارگران برای ایجاد ارزش افزوده می توانیم از تورم و تحریم در کشور جلوگیری کنیم.

رضا چینی با بیان اینکه به هیچ عنوان موافق حقوق کمتر از تورم نیستیم، افزود: حقوق کارگران در هر ماه باید براساس تورم تعیین و افزایش داشته باشد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از منتخبین جشنواره امتنان از جامعه کار و تولید (کارگر ، گروه کار و واحد نمونه) استان با حضور استاندار اصفهان تجلیل شد.