به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از در خشش آموزش ۸ هزار دانش‌آموز عشایری استان اصفهان در سطح کشور خبر داد. وجیهه فاضل اظهار داشت: آموزش عشایر استان اصفهان در سطح کشور به عنوانی یکی از ۳ استان برتر معرفی شده است. وی ادامه داد: امور مربوط […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از در خشش آموزش ۸ هزار دانش‌آموز عشایری استان اصفهان در سطح کشور خبر داد.

وجیهه فاضل اظهار داشت: آموزش عشایر استان اصفهان در سطح کشور به عنوانی یکی از ۳ استان برتر معرفی شده است.

وی ادامه داد: امور مربوط به آموزش عشایری در دوره‌های ابتدایی و متوسطه را معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ساماندهی می‌کند.

فاضل افزود: دانش‌آموزان عشایری استان در مناطق جرقویه سفلی، فریدون‌شهر، چادگان، دهاقان و شهرضا مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این دانش‌آموزان، از ظرفیت‌ها و استعدادهای کم‌نظیری برخوردار هستند و آموزش ابتدایی استان اصفهان تلاش کرده است تا با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف، ظرفیت‌سازی لازم جهت بروز این استعداد ها را فراهم کند.

وی اذعان داشت: برگزاری دوره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان عشایری، برگزاری اردوهای مطالعاتی نوروز، برگزاری اردوهای استانی و کشوری، برگزاری بازی‌های بومی و محلی و تخصیص اعتبار جهت تجهیزات مدارس عشایری از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده در خصوص آموزش عشایری است.

فاصل تصریح کرد: به لطف خداوند متعال و تلاش‌های شبانه‌روزی انجام شده، آموزش عشایری استان اصفهان در سطح کشور به‌عنوان استان برتر در این حوزه انتخاب شده است و این در حالی است که با وجود ۸ هزار دانش‌آموز عشایری در استان، اداره مستقل آموزش عشایری در چارت سازمانی وجود نداشته و کلیه امور مربوط به حوزه‌ آموزش عشایری در اداره آموزش دوره دوم ابتدایی پیگیری می‌شود.