به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،یک فعال اقتصادی بیان داشت: سرمایه بخش خصوصی باید در راستای خدمت به اقتصاد شهر باشد. امیر کشانی در نشستی با عنوان اتحاد استراتژیک فعالان اقتصادی برای احیای میراث اصیل کازرونی گفت: سرمایه بخش خصوصی باید در راستای خدمات به شهر باشد که دراین راستا لازم است اتاق بازرگانی اصفهان تمام […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،یک فعال اقتصادی بیان داشت: سرمایه بخش خصوصی باید در راستای خدمت به اقتصاد شهر باشد.

امیر کشانی در نشستی با عنوان اتحاد استراتژیک فعالان اقتصادی برای احیای میراث اصیل کازرونی گفت: سرمایه بخش خصوصی باید در راستای خدمات به شهر باشد که دراین راستا لازم است اتاق بازرگانی اصفهان تمام توان خود را برای بهبود شرایط صادرات بگذارد و از ظرفیت خود در جهت خدمت به اقتصاد شهر استفاده کند.

وی بر ضرورت شفافیت در عملکرد اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد و گفت: اگر اتاق عملکردی شفاف داشته باشد می‌تواند از دولت نیز بخواهد که شفاف باشد اما اگر بخش خصوصی شفاف نباشد حق و امکان مطالبه از هیچ ارگان حکومتی را ندارد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه اصفهان بیشترین بوروکراسی اداری را در کشور دارد، افزود: اگر اصفهان در پرداخت مالیات رتبه اول را داراست ولی در مرتبه آخر اخذ تسهیلات است و تبدیل به یکی از سرمایه گریزترین استان‌ها در کشور شده ایم تنها راهکار تغییر ریل اقتصادی می باشد.

کشانی با انتقاد از نبودن شفافیت در اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: ارائه گزارش مالی هر سه ماه یک‌بار دراتاق بازرگانی امری ضروری است.

وی به تشکیل شورای بزرگان شهراشاره کرد و گفت: نقش دادن به جوانان امری مهم است  چرا که  نسل آینده صادرکنندگان استان اصفهان را با همین جوانان پرورش خواهیم داد.‌

در ادامه این نشست داوود صافی گفت: دیوارهای اتاق بازرگانی نه فقط در اصفهان بلکه در کشور نیز ضرورت دارد تا در جهت ارائه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی این دیوار کوتاه و کوتاه تر شود تا این تعامل به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

وی اضافه کرد: برای فعالان اقتصادی اصل مطالبه گری یک اصل اساسی است که باید با نگاه ویژه ای به آن پرداخته شود.

همچنین در ادامه محمدرضا برکتین گفت: ضروری است تا برای پیشبرد اهداف اقتصادی استان نقشه‌راهی علمی و برنامه‌ریزی شده با خرد جمعی داشته باشیم.

این فعال اقتصادی بابیان اینکه اتاق بازرگانی باید در مسیری پیش برود که بتواند کشور را نجات دهد ، افزود: در این راستا باید همکاری و هم افزایی بین مدیران ملی و افرادی را داشته باشیم که بدانند در اقتصاد دولتی با چه ظرافتی می‌توان فعالیت کرد تا موفق بود.

در ادامه صفر نورالله از دیگر فعالان اقتصادی استان با اشاره باینکه راه اندازی کارگوترمینال باید مورد توجه باشد، گفت: برای آموزش و شبکه سازی داخلی و خارجی ایجاد امکانات و زیرساخت‌ها در درجه اول اهمیت قرار دارد.

وی تاکید کرد: ایجاد پایانه‌های جدید و پیگری برای به روز کردن سیستم حمل و نقل جاده‌ا امری ضروری است که فعالان اقتصادی استان باید در این راستا مطالبه گر باشند.‌

همچنین سعید روغنی در ادامه این نشست با بیان اینکه تفکر دانش گرا کلیدواژه نوین است که باید به ادبیات اتاق بازرگانی ورود داشته باشد، گفت: در این راستا ایجاد کمیسیون دانش بنیان باید در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه مژگان ایزدی نیز در این جلسه بیان کرد: یکی از مشکلات فعالان اقتصادی تأمین نیروی انسانی است که در این راستا باید از دل دانشگاه ها نیروی کاری که نیاز به کسب تجربه و حرفه آموزی دارد را به سمت صنعت هدایت کنیم.

وی با اشاره باینکه هرروز شاهد مهاجرت نخبگان در کشور هستیم که به اقتصاد کشور ضربه می زند، گفت: امید است در اتاق بازرگانی مرکزی را ایجاد کنیم تا فارغ التحصیلان را با فعالان اقتصادی مرتبط کنیم و با میدان دادن به نیروی جوان و ایجاد فضایی برای کسب تجربه برای آنها جوانان را حمایت کنیم تا  از فرار مغزها و نخبگان جلوگیری شود.‌

همچنین سید محمد مرتضوی دیگر فعال اقتصادی استان با بیان اینکه اتاق رسالت خود را فراموش کرده است، اظهار داشت:  برای داشتن اقتصادی پویا توسط بخش خصوصی باید یادآوری جایگاه و نقش این ظرفیت را به درستی تبیین کنیم.