به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک برای مالکین خودرو، آن‌ها را به سایت‌ها و درگاه‌های بدون مجوز و جعلی هدایت کرده و اقدام به برداشت از حساب شهروندان می کنند. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامکی با محتوایی مبنی بر اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک برای مالکین خودرو، آن‌ها را به سایت‌ها و درگاه‌های بدون مجوز و جعلی هدایت کرده و اقدام به برداشت از حساب شهروندان می کنند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامکی با محتوایی مبنی بر اینکه حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت گردید، از شهروندان می‌خواهند وارد سایتی به نام ابلاغیه الکترونیکی که برای آنان ارسال می کنند و یا آدرس اینترنتی جعلی شوند.

وی در ادامه گفت : این سایت جعلی به شکل سامانه خدمات الکترونیک قضائی شبیه‌سازی‌شده است و ابتدا جهت ورود به سایت کد ملی را از کاربر دریافت می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: سایت جعلی از کاربر می‌خواهد فیلترشکن گوشی خود را روشن کرده و بابت هزینه اطلاع‌رسانی از طریق درگاه بانکی مبلغ ۲۰ هزار ریال به‌حساب آن‌ها واریز کند که با ورود کاربر به این درگاه جعلی اطلاعات کارت بانکی وی به سرقت رفته و نسبت به برداشت از حساب او توسط افرد سود جو و کلاهبردار اقدام می شود.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: برای دسترسی به سایت‌ها و سامانه‌های دولتی نیازی به فعال بودن فیلترشکن نیست و سایت‌ها و سامانه‌هایی که برای دسترسی درخواست فعال سازی فیلترشکن را می‌کنند جعلی است و از سوی مجرمان سایبری طراحی شده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف درفضای‌مجازی، نظیرکلاهبرداری‌های اینترنتی، برنامه های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.