به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرعامل سازمان ارامستان های شهرداری اصفهان گفت:هوشمندسازی سیستم آبیاری فضای سبز در حال اجراست و تاکنون در ۵۰ هکتار انجام شده است به طوری که تمام امور آبیاری هوشمند است و به سنسور جغرافیایی و رطوبت سنج مجهز است. علی حاجیان، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در نشست خبری با اصحاب […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرعامل سازمان ارامستان های شهرداری اصفهان گفت:هوشمندسازی سیستم آبیاری فضای سبز در حال اجراست و تاکنون در ۵۰ هکتار انجام شده است به طوری که تمام امور آبیاری هوشمند است و به سنسور جغرافیایی و رطوبت سنج مجهز است.

علی حاجیان، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه، به‌مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس باغ رضوان: گفت:ساخت منبع ۵۵ هزار مترمکعبی آب در باغ رضوان از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان آرامستان‌ها در حوزه محیط زیست و انرژی است که به‌راحتی قادر به آبرسانی به سایر بخش‌ها نیز هست.

وی افزود:استحصال آب‌های سطحی از دیگر پرو‌ژه‌های اجرا شده‌ در باغ رضوان است که با اجرای آن قادریم تمامی آب ناشی از نزولات جوی را در استخرهای بزرگ ذخیره کنیم.

این مقام مسئول بیان داشت:نصب پنل‌های خورشیدی با ظرفیت تولید ۵۵۰ کیلووات برق در باغ رضوان، از ‌دیگر پروژه‌های سازمان است که حدود ۴۵ درصد مصرف برق باغ رضوان را تامین می‌کند.

حاجیان گفت:هوشمندسازی آبیاری ۵۰ هکتار از فضای سبز باغ رضوان طی دو سال گذشته انجام شده است.

وی افزود:باغ رضوان با ۱۶۰ هکتار فضای سبز و ۱۲۲ هزار درخت ‌و درختچه، از مهم‌ترین ریه‌های تنفسی شرق شهر به‌شمار می‌رود و سالانه بالغ بر ۷ میلیون نفر زائر به آن رفت‌وآمد دارند.

این مقام مسئول گفت:طی دو سال گذشته، روند کفن و دفن در باغ رضوان تغییر کرد و در زمینه رعایت شرعیات و احکام کفن و دفن، رتبه نخست کشور را درمیان آرامستان‌ها کسب نمودیم. در زمینه توسعه و هوشمندسازی نیز پروژه‌هایی همچون هوشمندسازی آبیاری ۵۰ هکتار از فضای سبز در آن اجرا شد.

وی گفت:ساخت نمازخانه به‌وسعت ۲۰۰ متر و چندین چشمه سرویس بهداشتی در فاز سوم و مانیتورینگ تاسیسات و‌ دوربین‌های مداربسته باهدف تامین ایمنی محیط و نظارت مستمر، از دیگر پروژه‌های حوزه توسعه و هوشمندسازی است.

حاجیان در ادامه به تعرفه قبور و هزینه ارائه خدمات کفن و دفن در آرامستان‌های اصفهان اشاره کرد و گفت: بالاترین قیمت قبر یک طبقه در قطعه یک باغ رضوان ۵۰ میلیون تومان و کمترین هزینه مربوط به قطعات ۸۰ و ۹۰ این آرامستان و سه میلیون تومان است درحالی که آماده‌سازی هر قبر حدود ۲۰ میلیون تومان برای سازمان آرامستان‌ها هزینه دارد و در حقیقت سوبسید داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان ارامستان های شهرداری اصفهان گفت: خدمات تغسیل در باغ رضوان سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، آرامستان‌های محلی یک میلیون و ۴۵۰ هزار و برای افرادی که در بقاع متبرکه دفن می‌کنند هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.