به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،ئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از وقف یک باب باغ مسکونی در روستای کمال‌الملک کاشان به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد. مسلم محمودزاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان اظهار کرد: واقف خیراندیش، امیرحسین ستوده یک باب باغ مسکونی خود را به پلاک ثبتی ۳۵۸ فرعی از […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،ئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از وقف یک باب باغ مسکونی در روستای کمال‌الملک کاشان به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
مسلم محمودزاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان اظهار کرد: واقف خیراندیش، امیرحسین ستوده یک باب باغ مسکونی خود را به پلاک ثبتی ۳۵۸ فرعی از ۱۲۲ اصلی در روستای کمال‌الملک به نیت حضرت ولی‌عصر(عج) وقف کرده است.

وی ادامه داد: این باغ مسکونی، سه هزار و ۴۵۱ متر مربع مساحت دارد که ۳۰۰ متر مربع آن مسکونی بوده و در یکی از بهترین نقاط این روستا واقع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با بیان اینکه ارزش این باغ مسکونی حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: واقف نیک‌اندیش این ملک را به نام «مجتمع فرهنگی تفریحی حضرت ولی‌عصر(عج)» نام‌گذاری کرده و هدف و نیت وقف را استفاده‌های فرهنگی، مذهبی و تفریحی اقشار و گروه‌های گوناگون برای اسکان یک شب قرار داده است تا قشرهای متعدد در قالب گروه از امکانات این مجموعه در راستای ارتقای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همراه با تفریح و نشاط استفاده کنند.

وی گفت: نامبرده در وقفنامه، خود را به‌مثابه متولی موقوفه قرار داده و این موقوفه در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه به ثبت رسیده است.

یادآور می‌شود، شهرستان کاشان دو هزار و ۳۷۵ موقوفه و ۹ هزار و ۴۸۶ رقبه وقفی با کاربری‌های گوناگون دارد.