به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، نشست مشترک دفتر مطالعات راهبردی آب و کشاورزی اتاق‌های بازرگانی اصفهان و شیراز با حضور عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان وشورای راهبردی مرکز مطالعات آب و کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان ودبیر این مرکز، رئیس بنیاد علمی اکو و مدیران ارشد این بنیاد، نمایندگانی از انجمن غلات وجهاد کشاورزی استان […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، نشست مشترک دفتر مطالعات راهبردی آب و کشاورزی اتاق‌های بازرگانی اصفهان و شیراز با حضور عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان وشورای راهبردی مرکز مطالعات آب و کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان ودبیر این مرکز، رئیس بنیاد علمی اکو و مدیران ارشد این بنیاد، نمایندگانی از انجمن غلات وجهاد کشاورزی استان فارس، دانشگاه شیراز، اداره محیط زیست و اداره هوا شناسی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان برگزار شد.

به همت دفتر مطالعات راهبردی آب و کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان، نشست مشترک این دفتر با دفتر مطالعات راهبردی آب و کشاورزی اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد.

در این نشست محمدصادقی رئیس کمیسیون کشاورزی، سلامت، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به تشکیل کنسرسیوم سه جانبه اتاق بازرگانی اصفهان، اتاق بازرگانی ایران و بنیاد علمی اکو، ابراز امیدواری کرد از این ظرفیت در راستای مطالعات کشاورزی آب و هم‌افزایی در این حوزه استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود ضمن دعوت از دفتر مطالعات راهبردی آب و کشاورزی اتاق بازرگانی شیراز برای پیوستن به این کنسرسیوم، گفت: این امر در افزایش پتانسیل‌های کنسرسیوم و نتایج بهترآن حایز اهمیت است.

همچنین کمیل طیبی، رئیس بنیاد علمی اکو به معرفی منطقه اکو و ظرفیت‌های بنیاد علمی آن و پتانسیل‌های همکاری‌های دو و چندجانبه کشورهای عضو پرداخت.

در این نشست در خصوص اقدامات لازم برای تولید محصولاتی با حداقل میزان انتشار دی اکسیدکربن بحث و تبادل نظر شد و تاکید گردید توسعه بدون کربن بهترین راهکار برای کشورهای عضو منطقه اکو می باشد.