به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شهروندان خواست مراقب  بازار داغ کلاهبرداری از طریق فروش مبلمان در روزهای پایانی سال باشند. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در روزهای گذشته پرونده‌های متعددی با شگرد فروش مبلمان به‌ این پلیس ارجاع شده است و درخواست واریز بیعانه و سوءاستفاده مالی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شهروندان خواست مراقب  بازار داغ کلاهبرداری از طریق فروش مبلمان در روزهای پایانی سال باشند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در روزهای گذشته پرونده‌های متعددی با شگرد فروش مبلمان به‌ این پلیس ارجاع شده است و درخواست واریز بیعانه و سوءاستفاده مالی گریبان گیر شهروندانی شده است که با بی توجهی به هشدارهای پیشگیرانه پلیس و بدون اطلاع از کیفیت جنس یا شناخت از شخص آگهی دهنده هرگونه وجهی حتی مبالغ کم را به عنوان بیعانه واریز کرده اند.

وی افزود:کلاهبرداران با درج آگهی های دروغین با قیمت پایین و ترغیب خریداران به واریز بیعانه اهداف شوم خود را پیش می برند و کاربرانی که نکات امنیتی را در خرید های اینترنتی خود رعایت نمی کنند در دام این کلاهبرداران گرفتار می شوند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان با اشاره به  لزوم عدم اعتماد به افراد در فضای مجازی و خریدهای اینترنتی که از سایت های فروش کالا صورت می‌گیرد گفت: با توجه به درپیش بودن سال نو و تمایل کاربران به خرید وسایل منزل، افراد کلاهبردار با درج آگهی در قالب تولیدی مبل یا مبلمان دست دوم با قیمت های بسیار پایین و فریب دهنده سعی بر دریافت وجه و سوءاستفاده مالی از همشهریان دارند.

این مقام انتظامی بر انجام معامله به صورت حضوری که در ذیل سایت دیوار نیز درج شده است تأکید و ادامه داد: عده‌ای از کاربران خریدار تصور می‌کنند‌ اگر فروشنده شماره حساب و یا شماره تلفن و آدرس خود را در آگهی درج کند می‌توان به او اعتماد کرد اما این تصور اشتباه است زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرارگرفته باشد.

سرهنگ مرتضوی در پایان از شهروندان خواست در خریدهای اینترنتی خود به  ۲ اصل مهم عدم اعتماد به افراد ناشناس و عدم واریز هرگونه وجه به عنوان بیعانه پایبند بوده و تحت تاثیر تبلیغات دروغین شیادان سایبری قرار نگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.