به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق در این نشست اصفهان عنوان کرد: با توجه به رسالت کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات، این کمیسیون در کنار تمامی کمیسیون‌ها حضور دارد و جلسات مشترک برگزار و برای صادرات محور شدن آنها برنامه‌ریزی خواهد نمود. فرشته امینی جلسه مشترک کمیسیون […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق در این نشست اصفهان عنوان کرد: با توجه به رسالت کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات، این کمیسیون در کنار تمامی کمیسیون‌ها حضور دارد و جلسات مشترک برگزار و برای صادرات محور شدن آنها برنامه‌ریزی خواهد نمود.

فرشته امینی جلسه مشترک کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات و کمیسیون صنایع غذایی گفت:در رویداد گلفود نقش بزرگی در تجارت صنعت مواد غذایی دارد و امیدواریم در بازدیدی که اعضای کمیسیون صنایع غذایی از این نمایشگاه دارند دستاوردهای خوبی کسب نمایند.

وی ادامه داد: در بررسی مهم‌ترین اخبار بین‌الملل وزارت امور خارجه، این وزارتخانه پیگیری و فعال‌سازی تمامی توافقاتی که مسکوت مانده بود را در دستور کار قرارداده و در حال رایزنی هستند. همچنین یکی دیگر از مواردی که نقش مهمی در تعمیق روابط بین‌الملل با سایر کشورها دارد لغو روادید با ۳۳ کشور است که تأثیر به سزایی در تجارت خواهد داشت.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: موضوعی که لازم است کمیسیون صنایع غذایی و سایر کمیسیون‌ها به آن توجه ویژه داشته باشند توافق‌نامه اوراسیا است، در حال حاضر اظهارنظرهای مثبت زیادی در خصوص این توافق‌نامه صورت می‌پذیرد؛ اما باید جنبه‌های مختلف آن را بررسی و در نظر گرفت.

سید یوسف قاضی عسگر، رئیس کمیسیون صنایع غذایی و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی نیز گفت: همگرایی دو کمیسیون منجر به تعمیق ارتباطات در حوزه صادرات محور شدن خواهد شد. امروز شرایط اقتصادی و وضعیت نقدینگی تأثیر زیادی در صنایع مختلف دارد و در نهایت صادرات نیز دستخوش تغییر می‌شود، کشورهای مختلف نگاه ویژه‌ای به صنعت غذایی خود دارند و در حال برنامه‌ریزی برای خودکفایی در این بخش هستند.

وی اضافه کرد: به بازارهای مختلف و دور دست توجه داریم، به عنوان نمونه ونزوئلا دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای حضور کالاهای ایرانی است، اما برخی مسائل داخلی مسیر حضور در این بازارها را ناهموار می‌کند، قوانین و بخشنامه‌هایی وجود دارد که مخل تولید هستند و باید در خصوص آنها تدابیری شکل گیرد. از طرفی اهمیت زنجیره تامین در صنعت غذایی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امید شریفی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز گفت: امروز یکی از ضروریات، توجه به صادرات است در همین راستا همواره تأکید استاندار اصفهان تعامل با بخش خصوصی است؛ لذا باید با برنامه‌ریزی و تلاش در جهت رفع مشکلات فعالان اقتصادی قدم برداشت. امروز بخش خصوصی بسیار توانمندی در استان فعال هستند و باید از آنها حمایت کرد، اصفهان در تولید شیر و تخم‌مرغ جایگاه خوبی دارد، در سایر بخش‌های مرتبط با صنعت غذا نیز اصفهان همواره جز استان‌های پیشتاز است.

وی ادامه داد: ضروری است در تولید محصولات نگاه صادرات محور وجود داشته باشد تا بتوان شرایط صادراتی مناسبی فراهم ساخت، در این خصوص تولید با برنامه و مستمر ضروری است تا بتوان به بازارهای منطقه ورود جدی‌تری داشت، امروز صادرات به صورت جزئی و موردی جوابگو نیست و مقرر شد نقشه راه منسجمی برای صادرات استان با همکاری بخش دولتی و خصوصی تدوین و اجرایی شود.

محمد گیوی، معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان نیز گفت: نتایج بررسی نمایشگاه‌های برگزار شده در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در این سال قریب به ۲۶۷ هزار نفر از ۴۲ عنوان نمایشگاه بازدید داشتند و ۱۲ کشور خارجی به صورت مشارکتی در نمایشگاه‌های ۴۲ گانه شرکت کردند.

معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان گفت:در سال ۱۴۰۳ پذیرای ۴۷ عنوان نمایشگاه هستیم و نگاه به‌صورت رویداد محوری است همین‌طور که در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۱۷ رویداد در حاشیه نمایشگاه‌ها برگزار شد.