به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: خلیج‌فارس اهمیت تاریخی، اقتصادی، تمدنی و امنیتی دارد.   ، محمد حسینی در مراسم گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس افزود: همچنین اگر تاکنون جنگ‌هایی در این منطقه به پا شده، هیچ کدام از این جنگ‌ها بدون ارتباط با اهمیت مساله خلیج‌فارس نیست.   وی با اشاره […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: خلیج‌فارس اهمیت تاریخی، اقتصادی، تمدنی و امنیتی دارد.

 

، محمد حسینی در مراسم گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس افزود: همچنین اگر تاکنون جنگ‌هایی در این منطقه به پا شده، هیچ کدام از این جنگ‌ها بدون ارتباط با اهمیت مساله خلیج‌فارس نیست.

 

وی با اشاره به بیانات برخی از جغرافی‌دانان و تاریخ‌دانان در رابطه با اهمیت خلیج همیشه فارس و ضمن قدردانی از پژوهشگرانی که در این عرصه کار می‌کنند، اظهار کرد: شخصیت‌هایی تاریخی گذشته همچون طبری، مسعودی و یعقوبی در کتاب‌های خطی خودشان از این سخن گفته‌اند که تمامی نواحی خلیج‌فارس در دوره‌های پیش از اسلام متعلق به ایران بوده است.

 

حسینی ابزار کرد: همچنین در اهمیت خلیج‌فارس می‌توان گفت که در برخی از آمارها اشاره شده تا ۷۰ درصد انژری نفت و گاز را متعلق به این منطقه دانسته‌اند و این نیاز کشورهای توسعه یافته در اروپا و در غرب و شرق آسیا است که از این انرژی استفاده کنند.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: همچنین برخی از نویسندگان خارجی در خصوص خلیج‌فارس گفته‌اند که ملل و طوائف بسیاری بر کرانه‌های خلیج‌فارس تاکنون فرمانروایی کردند اما روزگارشان سپری شده و منقرض شده‌اند و تنها این ایرانی‌ها هستند که با هوش و درایت خود همچنان پابرجا بوده و میراث حاکمیت خود را تاکنون نگهداری کرده و در آینده نیز نگهداری خواهند کرد که باید از همه مرزداران این خطه در طول تاریخ قدردانی کرد.

 

وی ادامه داد: همچنین تاریخ‌ نگاران خارجی نیز بر این اذعان کرده‌اند که هیچ آبراهه‌ای چه در گذشته و چه امروز برای تاریخ و جغرافیدانان، پژوهشگران و جهانگردان اهمیتی بیشتر از خلیج‌فارس نداشته است و این آبراهه از هزاران سال پیش، از هویت ایرانی برخوردار بوده است.

 

حسینی با اشاره به اینکه باید تاریخ کشورمان را بشناسیم و آن را به نسل جوان و آیندگان نیز منتقل کنیم، اظهار کرد: ملت ما در همه دوران‌ها از هویت اسلامی و ایرانی خودش دفاع کرده‌ و این یک نقطه قوت است.

 

معاون رییس جمهور در امور مجلس، روز دهم اردیبهشت را نماد استقرار و هویت ملی و استکبار ستیزی دانست و با اشاره به برگزاری جشنواره خلیج‌فارس گفت: جشنواره خلیج‌فارس به میزبانی استان هرمزگان و شهر بندرعباس با نگاه بین المللی رقم خورد که در این دوره ۱۴ ساله با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده و امیدواریم با همت استاندار و دیگر مسوولان بٌعد جهانی پیدا کند و ایرانیان در هر نقطه از دنیا که هستند با دبیرخانه این جشنواره ارتباط پیدا کرده و نقش آفرین باشند.

 

حسینی با اشاره به اینکه بحث خلیج‌فارس اهمیت تاریخی، اقتصادی، تمدنی و امنیتی دارد، ابراز کرد: اکنون نیز در دولت سیزدهم در بحث ایرانیان خارج از کشور و در بحث تابعیت آنان، کارها و اقدامات خوبی در حال انجام است که امیدواریم با همکاری مجلس شورای اسلامی این موضوع به نتیجه برسد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه مساله اصلی و اولویت کشور، بحث اقتصاد است، گفت: در این راستا رهبر فرزانه انقلاب سیاست‌های کلی اقتصاد دریاپایه را ابلاغ کردند، البته از دهه ۶۰ همواره اهمیت و ظرفیت دریا را تاکید می‌کردند و اکنون سیاست‌های کلی آن ابلاغ شده است که باید قوای سه‌گانه و دیگر نهادها و متولیان امر همه و همه در کنار هم بیایند و اقدامات اجرایی را عملی کنند و از این ظرفیت ساحل و دریا بهره ببریم.

 

معاون رییس جمهور در امور مجلس گفت: کسانی که در کنار ساحل و دریا هستند باید دیدگاه‌های خودشان را مطرح کنند و تنها به این بسنده نکنیم که یک عده‌ای در تهران تصمیم‌گیری کنند و خود شما که ملموس‌تر و عینی‌تر با مسائل آشنا هستید به پاخیزید و از نعمت خدادادی بهره بگیریم.