به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس صادرات خاور دور و آسیای میانه شرکت فولاد مبارکه از تلاش این شرکت برای حضوری پررنگ‌تر در بازار کشورهای حوزه آسیای میانه خبر داد. ابوذر الوندی رئیس صادرات خاور دور و آسیای میانه شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز غرب […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس صادرات خاور دور و آسیای میانه شرکت فولاد مبارکه از تلاش این شرکت برای حضوری پررنگ‌تر در بازار کشورهای حوزه آسیای میانه خبر داد.

ابوذر الوندی رئیس صادرات خاور دور و آسیای میانه شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز غرب آسیا و شمال آفریقا، یکی از شرکت‌هایی است که محصولات باکیفیتی را طی سال‌های گذشته تولید نموده که این محصولات در بازارهای منطقه، بسیار پرطرفدار است.

وی گفت: در راستای مطالعه و بررسی بازار کشورهای همسایه، فولاد مبارکه در نمایشگاه بازرگانی صنعتی کشور ازبکستان حضوری فعال خواهد داشت و قرار است در این نمایشگاه، این شرکت از ظرفیت‌های موجود در ازبکستان درزمینهٔ واردات، صادرات، تولید و مصرف محصولات فولادی از نزدیک آشنا شود.بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تقاضای فولاد در این کشور تا سال ۲۰۲۶ به ۶ میلیون تن می‌رسد و رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ خواهد داشت.

رئیس صادرات خاور دور و آسیای میانه شرکت فولاد مبارکه افزود: کشور ازبکستان یکی از کشورهای شاخص درزمینهٔ صنعت است که طرح‌های توسعه‌ای خوبی را برای تقویت صنعت و اقتصاد خود در سال‌های آینده تعریف کرده و در بخش‌هایی از زنجیره صنعت فولاد نظیر نوردکاری نیز فعال است. به‌علاوه این کشور درزمینهٔ صنعت خودروسازی نیز فعال بوده که همین موضوع می‌تواند بازار خوبی را برای محصولات فولاد مبارکه ایجاد کند. تولید خودرو در این کشور در سال‌های اخیر در روند افزایشی قرار داشته است تا جایی که از ۸۸۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۳۳۰۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۲ رسیده است. به همین خاطر حضور در این نمایشگاه علاوه بر مطالعه بازار می‌تواند به شناخت رقبای موجود در بازار منطقه نیز کمک شایانی نماید.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه از گذشته در این کشور مشتریانی دارد که درصددیم همکاری خود را با این مشتریان ارتقاء بخشیده و شبکه‌ای از مشتریان جدید را برای زمینه‌سازی جهت حضوری پررنگ‌تر در بازار این کشور ایجاد کنیم.

الوندی تصریح کرد: دیگر کشورهای حوزه آسیای میانه نیز دارای بازارهای خوبی هستند که قصد داریم با حضور در این نمایشگاه و مذاکرات حضوری با فعالان اقتصادی کشورهایی نظیر تاجیکستان و ترکمنستان برای فروش محصولات فولاد مبارکه در بازار این کشورها و سایر کشورهای این حوزه اقدامات متنوعی را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: با توجه به توسعه‌هایی که در شرکت در حال اجرا است و با در نظر گرفتن شرایط رو به رشد اقتصادهای منطقه آسیای میانه بایستی از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم برای شناسایی پتانسیل‌های کشورهای این حوزه صورت گیرد و مشتریان و مصرف‌کنندگان جدید شناسایی شوند.

 

به گزارش خبرنگار ایراسین، نمایشگاه بازرگانی صنعتی کشور ازبکستان، با حضور شرکت‌های مطرح ایرانی، ۱۳ تا ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ در شهر تاشکند این کشور برگزار می‌شود. فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز منطقه، در این نمایشگاه حضوری فعال دارد.