به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان از ۱۵ تا ۱۹ آبان امسال برگزار می شود. علی تمنایی  با اشاره باینک امسال جشنواره در دو بخش تئاتر خیابانی و صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود، گفت: در بخش خیابانی کانون […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان از ۱۵ تا ۱۹ آبان امسال برگزار می شود.

علی تمنایی  با اشاره باینک امسال جشنواره در دو بخش تئاتر خیابانی و صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود، گفت: در بخش خیابانی کانون تئاتر خیابانی استان اصفهان حدود چهارماه است در استان راه‌اندازی شده و نمایندگی این کانون در همه شهرستان‌های استان در حال فعالیت و تلاش است.

وی افزود: امسال حدود ۱۰۰ گروه فعال اعلام موجودیت کردند که یکی از رویش‌های حوزه تئاتر اصفهان که مغفول مانده بود در کشور و استان، امروز احیا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت:در مجموع برای حضور در جشنواره ۱۰۱ اثر به دبیرخانه این دوره ارسال شده بود که ۵۹ اثر مربوط به بخش تئاتر خیابانی و ۴۲ اثر مربوط به بخش تئاتر صحنه‌ای است.

تمنایی اضافه کرد:از ۵۹ اثر متقاضی شرکت در این جشنواره ۲۴ اثر متعلق به شهرستان اصفهان و بقیه آثار از سایر نقاط استان می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر با ۱۱ اثر بیشترین اثر را به خود اختصاص داده است، گفت:۴ اثر شاهین‌شهر، ۴ اثر فلاورجان ۴ اثر فولادشهر ۳ اثر مبارکه ۲ اثر آران و بیدگل، ۲ اثر نجف اباد و ۱ اثر نائین و اردستان و سمیرم را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص اجرای صحنه خیابانی این جشنواره توضیح داد: در بخش اجرای این جشنواره ۱۸ اثر از میان ۲۰ اثر در گذر فرهنگی چهارباغ و ۲ کار در گلستان شهدا در کنار مزار شهدای مدافع حرم اجرا و داوری می‌شود.

تمنایی بیان داشت: از میان این دو اثر یک اثر برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای مدافع امنیت استان در خانه اصفهان محل حادثه تروریستی به صورت زنده اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در ارتباط با ۲۰ اثر تئاتر خیابانی که به صحنه اجرا می روند، توضیح داد: این بیست اثر  عبارتند از اشرف مخلوقات به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان، تقاطع به کارگردانی امین پناهی از اصفهان، دلواپسی به کارگردانی فرهاد قانعی فر از نجف آباد، دوبرج به کارگردانی عاطفه نقوی از اصفهان، ذهن چوبی به کارگردانی ابوالفضل صادقی از اصفهان، زندگی با طعم محبت به کارگردانی سید پویا امامی از اصفهان، سیری از یک سرنوشت به کارگردانی حسین اصفهانی از اصفهان، غاز قلنگ به کارگردانی جلال مشتاقیان از اصفهان، قوچستون به کارگردانی سعید الله یاری از اصفهان، نقل مردان به کارگردانی امید زمانی از اصفهان، حلقه لنجو سید احمد کاظمی از نائین خونچه به کارگردانی پریسا کهکش‌پور از شاهین‌شهر، رستم ویلچر سوار به کارگردانی ندا ربانی از خمینی شهر، روال کاملاً عادی به کارگردانی هادی مهرابی از سمیرم، سرزمین شماره ایکس به کارگردانی علیرضا شمس از فلاورجان، شیرینی‌های دروغ به کارگردانی سامان هاشمی از اردستان، طعم گس خوشبختی به کارگردانی صادق پرامی از فلاورجان، مصطفی واکسی به کارگردانی عرفان عمادی و حامد جامی از خمینی‌شهر، منفی به کارگردانی نجمه مهرابی از خمینی‌شهر.

در ادامه این نشست خبری معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره ۱۵ آبان‌ماه در گلستان شهدا و جمعه ۱۹ آبان‌ماه در سالن مهستان ارتش مراسم اختتامیه است.

رضا دهقانی بیان کرد: برای بخش جنبی جشنواره ۲ اجرا در گلستان شهدا و یک اجرا در محل به شهادت رسیدن شهدای امنیت در خانه اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص مکان‌های اجرای سی و پنجمین جشنواره تئاتر افزود: ۳ مکان تالار هنر، پردیس هنر و سالن ماه هنری، در نظر گرفته شده است.

دهقانی با اشاره به مشارکت بی‌سابقه گروه‌های تئاتر در این دوره از جشنواره گفت: بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب، نگاه به جشنواره امسال بر مبنای امیدآفرینی است.

دبیر سی و پنجمین چشنواره تئاتر استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه بخش خیابانی پس از یک دهه به بخش اجرایی اضافه شد استقبال خیلی خوبی در این دوره از جشنواره در این بخش اتفاق افتاده است.

در ادامه نشست خبری نیز جواد ایزدوست دبیر اجرایی جشنواره تئاتر اصفهان گفت: تنها استانی که هفت اثر نمایشی در حوزه تئاتر خیابانی در یک جشنواره داشت استان اصفهان بود که غیر از جوایز و تندیس‌هایی که برداشت کردند اثر منتخب هم به جشنواره تئاتر فجر معرفی شد

ایزد دوست با بیان اینکه آثار خیلی خوبی از لحاظ کمی و کیفی به دبیرخانه جشنواره رسیده است، گفت: با توجه به اینکه بخش خیابانی پس از یک دهه به بخش اجرایی اضافه شد استقبال خیلی خوبی در این دوره از جشنواره در این بخش اتفاق افتاده است.