به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری دو نفر که با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی در شهرستان کاشان کرده بودند خبر داد. سرهنگ حسین تُرکیان بیان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان کاشان و اعلام شکایت مبنی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری دو نفر که با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی در شهرستان کاشان کرده بودند خبر داد.

سرهنگ حسین تُرکیان بیان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان کاشان و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری دو فرد ناشناس از وی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته به کارآگاهان گفت:« دو نفر به مغازه من مراجعه و پس از خرید اقدام به ارائه رسید جعلی مبنی بر انتقال موفق کارت به کارت به من کردند اما پس از ترک آنها متوجه جعلی بودن رسید ها شدم.

سرهنگ تُرکیان گفت: تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار با دقت و ظرافت خاصی توسط کارآگاهان در حال انجام بود که دو نفر از شهروند دیگر نیز به پلیس آگاهی مراجعه و شکایت مشابهی را مطرح کردند و همین امر نشان می داد که متهمان همچنان در حال کلاهبرداری از شهروندان  با استفاده از برنامه رسید ساز جعلی هستند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در ادامه با تلاش های کارآگاهان و انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی نهایتاً هویت دو کلاهبردار بدست آمد و هر دو نفر در عملیات ضربتی توسط کارآگاهان دستگیر و در بازرسی از داخل خودروی آنان مقادیر زیادی از اجناس کلاهبرداری شده کشف شد.

سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه متهمان با استفاده از برنامه کاربردی رسید ساز جعلی توانسته بودند از ۹ نفر شهروند کاشانی بالغ بر ۵ میلیارد ریال  کلاهبرداری کنند اضافه کرد: هر دو متهم غیر بومی و از استان همجوار به کاشان آمده بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در خاتمه با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی گفت: به شهروندان، صاحبان صنوف و فعالان اقتصادی توصیه می کنیم قبل از هرگونه معامله و تحویل کالا حتماً از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شده و فقط با دیدن یک رسید معمولی اقدام به تحویل دادن کالا نکنند.