به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رییس کل دادگستری استان اصفهان ازسازش در ۱۳ فقره پرونده قتل در استان اصفهان خبرداد. حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اسداله جعفری با اعلام این خبر بیان داشت: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۸٫۴۸۰ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع داده شد و در همین بازه زمانی ۱۴۷٫۱۲۳ فقره پرونده مختومه شد […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رییس کل دادگستری استان اصفهان ازسازش در ۱۳ فقره پرونده قتل در استان اصفهان خبرداد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اسداله جعفری با اعلام این خبر بیان داشت: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۸٫۴۸۰ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع داده شد و در همین بازه زمانی ۱۴۷٫۱۲۳ فقره پرونده مختومه شد و این آمار حاکی از نرخ ۱/۹۹ درصدی رسیدگی به پرونده در شوراهای حل اختلاف استان است.

وی افزود: از ۱۴۷٫۱۲۳ فقره پرونده رسیدگی شده، تعداد ۹۶۲۴۳ فقره قابلیت صلح و سازش داشته که اعضای شوراهای حل اختلاف استان موفق به برقراری صلح و سازش در ۳۰٫۰۰۱ فقره پرونده شده‌اند.

رئیس دستگاه قضایی استان همچنین از سازش در ۱۳ فقره پرونده قتل به همت اعضای شورای حل‌اختلاف استان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دادگستری استان برای تقویت شوراهای‌ حل‌اختلاف، بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود از جمله ائمه جمعه و جماعات، ریش‌سپیدان محلی، معتمدین، فعالان اجتماعی و فرهنگی، صلح‌یاران و میانجی‌گران و … در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش و افزایش این آمار در استان تاکید کرد.