به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب کوهپایه با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیاتی می شود. حسین اکبریان بیان داشت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش بیع متقابل، روش تصفیه در این تصفیه خانه که در حال حاضر روش برکه تثبیت […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب کوهپایه با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیاتی می شود.

حسین اکبریان بیان داشت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش بیع متقابل، روش تصفیه در این تصفیه خانه که در حال حاضر روش برکه تثبیت است،  به روش لاگون هوادهی با برگشت لجن تبدیل می شود.

وی افزود: با ارتقای تصفیه خانه فاضلاب کوهپایه ظرفیت تصفیه افزایش می یابد و در حالی که هم اکنون ظرفیت تصفیه در این تصفیه خانه ۷۰۰ متر مکعب در شبانه روز است، پس از ارتقا به هزار و ۴۰ متر مکعب در شبانه روز افزایش می یابد.

 اکبریان با بیان اینکه در حال حاضر بخشی ازشبکه فاضلاب کوهپایه فرسوده است اظهار داشت: طول شبکه فاضلاب شهر کوهپایه بیش از ۴۲ کیلومتر است که بخشی از آن به دلیل فرسودگی نیاز به اصلاح و بازسازی دارد و مقرر گردید با مشارکت بخش خصوصی بیش از ۱۸ کیلومتر آن اصلاح و بازسازی شود.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم شهر کوهپایه تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند که پیش بینی می شود با اجرای طرح توسعه شبکه فاضلاب این شهر  در آینده نزدیک صد درصد مردم کوهپایه از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند شوند.

اکبریان به نصب پکیج تصفیه فاضلاب در شهر تودشک اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: پکیج تصفیه فاضلاب در محله نوبنیاد برای واحدهای مسکن مهر شهر تودشک نصب شده است و با اجرای ۱۱کیلومتر خط انتقال  هم اکنون آماده واگذاری انشعاب فاضلاب به متقاضیان است و مردم این منطقه با نصب انشعاب فاضلاب از آلودگی های زیست محیطی جلوگیری می کنند.