وزیر ارتباطات: اسپیس ایکس مکلف به همکاری با ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای است وزیر ارتباطات ایران ابراز داشت که اگر شرکت اینترنت استارلینک قوانین سرزمینی ایران را رعایت کند، مجوز ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در ایران را خواهد داشت.   اسپیس ایکس مکلف به همکاری با ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره […]

وزیر ارتباطات:

اسپیس ایکس مکلف به همکاری با ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای است

وزیر ارتباطات ایران ابراز داشت که اگر شرکت اینترنت استارلینک قوانین سرزمینی ایران را رعایت کند، مجوز ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در ایران را خواهد داشت.

 

اسپیس ایکس مکلف به همکاری با ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، وزیر ارتباطات ، عیسی زارع پور، صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت و در حضور خبرنگاران، درباره حضور شرکت اینترنت استارلینک در ایران توضیحاتی ارائه داد.

 

وی اظهار داشت که ایران بارها بیان کرده است که از حضور ارائه دهندگان خدمات زیرساختی مانند اینترنت و همچنین نرم‌افزارهایی مانند پلتفرم ها استقبال می‌کند، با شرطی که قوانین محلی و داخلی رعایت شود.

 

زارع پور همچنین افزود که امنیت هر پلتفرمی مسئولیت وزارت ارتباطات نیست. وی تصریح کرد که در آخرین جلسه هیات مقررات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات (RRB)، شرکت اسپیس ایکس به تعاون با جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای ملزم شده است.

 

وزیر ارتباطات افزود: اگر استارلینگ قوانین محلی ما را قبول کند، می‌تواند خدمات خود را در زمینه منظومه ماهواره‌ای در ایران ارائه دهد.