به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر عامل  آبفای استان اصفهان با بیان اینکه ۳۱ تصفیه خانه فاضلاب در استان در مدار بهره برداری است عنوان کرد: ۷۳ درصد استان اصفهان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد. حسین اکبریان افزود: استان اصفهان از نظر تعداد تصفیه خانه فاضلاب در کشور مقام اول را دارد و ۱۳ […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر عامل  آبفای استان اصفهان با بیان اینکه ۳۱ تصفیه خانه فاضلاب در استان در مدار بهره برداری است عنوان کرد: ۷۳ درصد استان اصفهان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

حسین اکبریان افزود: استان اصفهان از نظر تعداد تصفیه خانه فاضلاب در کشور مقام اول را دارد و ۱۳ درصد تصفیه خانه های کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ظرفیت اسمی تصفیه خانه های در مدار بهره برداری را ۲۸۴ میلیون متر مکعب در سال و ظرفیت فعلی تصفیه خانه های فاضلاب را ۱۹۲ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: ۱۱ تصفیه خانه به روش لجن فعال، ۱۳ تصفیه خانه به روش لاگون هوا دهی و ۷ تصفیه خانه به روش برکه تثبیت کار تصفیه فاضلاب را انجام می دهند.

اکبریان بهره برداری بهینه از تصفیه خانه های فاضلاب را یکی از اهداف مهم شرکت عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف، کنترل و نظارت بر روی  فرآیند تصفیه و تجهیزات در دستور کار شرکت قرار دارد.

مدیرعامل آّبفای استان اصفهان با بیان اینکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب کاملا مطابق با استانداردهای زیست محیطی انجام می شود گفت: سازمان های نظارتی کیفیت پساب تولیدی به صورت دقیق و مستمر کنترل می کنند.

گفتنی است جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب استان بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر،  طول شبکه جمع آوری ۸۴۶۱ کیلومتر و طول خطوط انتقال فاضلاب ۵۲۴ کیلومتر در استان است. در استان ۴۱ شهر دارای انشعابات فاضلاب و ۵ روستا دارای تاسیسات فاضلاب هستند.