به گزارش حضور آنلاین؛ عدم انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی سالم، نحوه ضد عفونی آجیل شب عید، کاهش خطر عفونت‌های ادراری با غذاهای گیاهی، راهکارهای تغذیه‌ای برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ و کاهش چاقی با خوردن پرتقال را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید. نتایج یک مطالعه تخصصی نشان می‌دهد که […]

به گزارش حضور آنلاین؛ عدم انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی سالم، نحوه ضد عفونی آجیل شب عید، کاهش خطر عفونت‌های ادراری با غذاهای گیاهی، راهکارهای تغذیه‌ای برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ و کاهش چاقی با خوردن پرتقال را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

نتایج یک مطالعه تخصصی نشان می‌دهد که مصرف غذاهای گیاهی با کاهش خطر ابتلاء به عفونت‌های ادراری مرتبط است. بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که مصرف رژیم‌های غذایی گیاه خواری می‌تواند به کنترل خطر ابتلاء به عفونت‌های ادراری کمک کند. ذمتخصصان تایوانی معتقدند عفونت‌های ادراری معمولاً از باکتری‌های روده مانند اکولای E. coli ناشی می‌شود که وارد مجرای ادرار می‌شود و کلیه‌ها و مثانه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به گفته این متخصصان رژیم‌های غذایی حاوی فیبر بالا از رشد E. coli در روده جلوگیری می‌کند و با اسیدی‌تر ساختن روده خطر ابتلاء به عفونت ادراری را کاهش می‌دهد.

یک متخصص تغذیه درباره نحوه استفاده از آجیل شب عید با توجه به بروز ویروس کرونا در جهان گفت: آجیل‌های باز و بسته‌بندی شده مانند بادام، پسته، تخمه به هیچ عنوان از دست فروشان خریداری نشوند.

کوروش صمدپور با بیان اینکه برای خرید و تهیه انواع آجیل بهتر است به مراکز و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنیم، افزود: قرار دادن انواع آجیل‌ها در سینی فر و دادن حرارت ملایم ده دقیقه‌ای به آنها باعث گرم شدن آجیل و کم شدن خطر ابتلاء به ویروس کرونا خواهد شد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: از آن جایی که ممکن است ماندگاری آجیل مشکل ساز شود؛ بنابراین نباید به هیچ عنوان آن را به مقدار زیاد در حرارت قرار داد و بهتر است تنها به اندازه مصرف دو تا سه روز قرار داد.

صمدپور ادامه داد: ویروس کرونا به حرارت بالای ۳۵ الی ۴۰ درجه حساسیت دارد و برای اینکه آن را به صورت کامل نابود کنیم، می‌توانیم با قرار دادن ظرف آجیل‌هایی مانند بادام، فندوق، پسته، گردو به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۴۰ درجه این کار را انجام دهیم و حتماً به یاد داشته باشید که حرارت دادن به آنها هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره نحوه خرید شیرینی جات، گفت: خرید یا تهیه شیرینی تر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، اما برای خرید شیرینی جات خشک به علت حرارت دادن در فر هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

صمدپور با اشاره به اینکه انواع شیرینی‌های خشک در اثر حرارت دادن از بین می‌روند، اظهار کرد: معلوم نیست چه کسانی به پخت و پز آنها پرداخته‌اند و می‌توانند به راحتی هنگام دست به‌دست شدن و قرار گرفتن در جعبه شیرینی، آلوده شوند. بهترین کار برای مصرف شیرینی جات پخت و پز آنها در داخل منزل با رعایت اصول بهداشتی است.