به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیور، رئیس قوه قضائیه ابراز کرد: در قانون پیش‌بینی شده طی ۵ سال، ۱۰ هزار نیرو جذب شوراهای حل اختلاف شوند؛ در همین راستا به مسئولان ذی‌ربط در قوه قضائیه دستور داده‌ام که فرآیند گزینش و آموزش این نیروها به صورت فوق‌العاده صورت گیرد.   حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای طی سخنانی در […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیور، رئیس قوه قضائیه ابراز کرد: در قانون پیش‌بینی شده طی ۵ سال، ۱۰ هزار نیرو جذب شوراهای حل اختلاف شوند؛ در همین راستا به مسئولان ذی‌ربط در قوه قضائیه دستور داده‌ام که فرآیند گزینش و آموزش این نیروها به صورت فوق‌العاده صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای طی سخنانی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کرمان، ضمن اشاره به پراکندگی جمعیت و گستره پهناور کرمان، خطاب به رئیس کل دادگستری این استان، دستور داد برآورد دقیقی درباره  کمبودهای حوزه‌ها و بخش‌های مختلف قضایی استان از بُعد انسانی و تجهیزاتی به‌ویژه در زمینه موضوعات ثبتی و پزشکی قانونی در اسرع وقت ارائه دهد تا پیرامون رفع این مشکلات و کمبودها اتخاذ تصمیم و عمل شود.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به قانون شوراهای حل اختلاف و تاسیس دادگاه‌های صلح، گفت: دادگستری استان کرمان برآورد جامع و دقیقی پیرامون نیاز استان به تعداد دادگاه‌های صلح و همچنین کادر قضایی و اداری این دادگاه‌ها ارائه کند تا بتوانیم در این زمینه نیز تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.

 

وی بیان کرد: در قانون پیش‌بینی‌شده طی ۵ سال ۱۰ هزار نیرو جذب شوراهای حل اختلاف شوند؛ در همین راستا به مسئولان ذی‌ربط در قوه قضاییه دستور داده‌ام فرآیند گزینش و آموزش این نیروها به صورت فوق‌العاده صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای خطاب به کارکنان قضایی در همه بخش‌ها تاکید کرد: به‌خوبی با گرفتاری‌ها و مشکلات کار شما آشنا هستم، اما مراقبت کنید هیچ‌گونه لغزشی در مجموعه صورت نگیرد؛ همه ما باید درباره صیانت از مجموعه، فردفرد کارکنان و نیز صیانت از بستگان نزدیک خودمان، احساس مسئولیت داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: همه کارکنان به‌ویژه مدیران باید در پیشبرد امور، نظم و انضباط را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند؛ اگر مدیری انضباط نداشته باشد نباید توقع داشته باشد  زیرمجموعه‌اش نظم و انضباط را رعایت کنند.

 

رئیس دستگاه قضا همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهیدان به‌ویژه شهید حاج‌قاسم سلیمانی، گفت: این روزها جبهه مقاومت بیش از پیش اثرات مجاهدت‌های این شهید را احساس می کند.