به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گفت: فردی که اقدام به سرقت از کیف پول ارز دیجیتال از یکی از شهروندان کرده بود، دستگیر شد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت کیف پول ارز دیجیتال وی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال، […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گفت: فردی که اقدام به سرقت از کیف پول ارز دیجیتال از یکی از شهروندان کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت کیف پول ارز دیجیتال وی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال، پرونده‌ای در پلیس فتا استان اصفهان تشکیل و موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پس از بررسی‌ها سرنخ‌هایی از حضور متهم در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان به دست آورده و پس از کسب اطلاعات و انجام هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات منسجم و ضربتی وی را دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال دادند.

وی با اعتراف به این جرم گفت: با توجه به اینکه شاکی آشنایی زیادی با حوزه رمز ارز‌ها نداشت از من خواست تا کیف پول ارز دیجیتال را برایش نصب کرده و ایجاد کاربری نمایم و بنابر این، چون به تمامی رمز‌های وی دسترسی داشتم وسوسه شده و کل موجودی کیف پول که ۶۰ میلیارد بود را خالی کرده و متواری شدم.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی گفت: حوزه رمز ارز‌ها نیز همانند سایر حوزه‌ها نیاز به دانش خاص خود را دارد و ضمن آگاهی کامل به هیچ عنوان نباید اطلاعات کیف پول خود را در اختیار افراد غیر قرار دهید.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.