به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، عباس مزیکی مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان ۱۳ دی ماه با حضور در ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت از گذشته در امر مالیات بسیار خوب و شفاف عمل کرده و فعالیت سامانه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان که از اول آبان ماه آغاز شده است، شفافیت در عملکرد ذوب […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، عباس مزیکی مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان ۱۳ دی ماه با حضور در ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت از گذشته در امر مالیات بسیار خوب و شفاف عمل کرده و فعالیت سامانه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان که از اول آبان ماه آغاز شده است، شفافیت در عملکرد ذوب آهن را تایید می کند .

وی در دیدار با مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل و جمعی از مسئولین حوزه مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: ذوب آهن به عنوان یک شرکت بزرگ، همواره تلاش کرده قوانین و مقررات را به درستی و با دقت اجرا کند .

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: سامانه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان هم اجرای صحیح مالیات بر ارزش افزوده و هم شفافیت در فعالیت های اقتصادی و اجرای بسیاری از قوانین که در مجلس تصویب شده را در پی دارد و لذا برای نظام مالیاتی اهمیت ویژه ای دارد .

مزیکی با اشاره به این که از ابتدای آبان ماه، شرکت های بورسی استفاده از این سامانه را آغاز کرده اند، گفت: در ابتدای کار لازم است، مشکلات این سامانه بررسی شود و اطلاعات لازم از شرکت های مختلف گرفته شود تا روند کار اصلاح شود .

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: سامانه مودیان به لحاظ ایجاد شفافیت بسیار اهمیت دارد که دغدغه بسیاری از فعالان اقتصادی هم هست. در این سامانه چون طرفین باید معامله را تایید کنند و این امر در بستر نظام مالیاتی انجام می شود، بسیاری از مشکلات حل می گردد و خرید و فروش فعالان اقتصادی با دغدغه کمتری انجام شود .

وی با بیان این که سامانه مذکور، اصل را بر صحت اطلاعات می گذارد مگر آن که مستندی بر خلاف آن وجود داشته باشد، اظهار داشت: تکالیف متعددی در قوانین مختلف برعهده فعالان اقتصادی گذاشته شده است که اجرای این سامانه، بخشی از این وظایف را کم کند. کسانی که از این سامانه استفاده می کنند نیازی نیست که که در سامانه ۱۶۹ اطلاعات را ارسال کنند و به اظهار نامه ارزش افزوده نیز نیازی نخواهد بود. سرعت استرداد در نظام ارزش افزوده بالاتر می رود و به نوعی اعتماد بین مؤدیان، فعالان اقتصادی و نظام مالیاتی در این سامانه افزایش می یابد که کمک می کند نظام مالیاتی، مالیات عادلانه و بر مبنای درآمد واقعی را وصول کند .

مزیکی اظهار داشت: اجرای این سامانه بر درآمدهای مالیاتی نیز موثر است و این کار نه بر اساس تخمین ماموران مالیاتی که بر اساس داده های واقعی که در سامانه ثبت می شود صورت می گیرد .

وی اظهار داشت: با همکاری فعالان اقتصادی و شرکت های بزرگ مانند ذوب آهن اصفهان که به شرکت های کوچک تر نیز در این راستا کمک می کنند، هم فعالان اقتصادی و هم نظام مالیاتی از این بستر استفاده کنند و مشکلات در این زمینه کاهش یابد .

مزیکی در خصوص اجرای این سامانه در استان اصفهان گفت: با توجه به نو پا بودن آن، از میزان اجرای آن توسط شرکت ها و سازمان ها رضایت وجود دارد اما برای اجرای کامل قانون، نیاز داریم که مشکلات به نظام مالیاتی منعکس شود تا اجرای سامانه بیش از گذشته مطابق قانون باشد .

مهندس رخصتی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان نیز با بیان این که تا کنون بالغ بر سه هزار صورت حساب الکترونیک در ذوب آهن اصفهان ثبت شده است، گفت: اجرای این رویه جدید قطعاً مشکلاتی دارد و در این زمینه باید از اداره کل مالیات استان اصفهان قدردانی کنیم که همکاری لازم را داشتند .

وی با اشاره به این که ذوب آهن اصفهان از گذشته به شفافیت اعتقاد راسخ داشته است، افزود: در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و جهت شفافیت بیشتر، اداره جدیدی با همین عنوان در ذوب آهن اصفهان ایجاد شده است .

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان و هیات همراه پس از دیدار با مدیرعامل و دیگر مسئولین ذوب آهن اصفهان، از خط تولید این شرکت بازدید کردند .