به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس جمهور گفت: ظرفیت‌هایی که امروز دانشمندان جهان اسلام از آن برخوردارند و به اعتقادی هم اندیشی این صاحب نظران دستیابی به تمدنی نوین را امکان پذیر کرده است. آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آئین افتتاحیه جایزه مصطفی بیان داشت: این نشست در پرتو نام مصطفی(ص) تشکیل شده و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس جمهور گفت: ظرفیت‌هایی که امروز دانشمندان جهان اسلام از آن برخوردارند و به اعتقادی هم اندیشی این صاحب نظران دستیابی به تمدنی نوین را امکان پذیر کرده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آئین افتتاحیه جایزه مصطفی بیان داشت: این نشست در پرتو نام مصطفی(ص) تشکیل شده و برای تکریم از مقام علم و دانش تلاش می‌کند.

وی افزود:این نشست که در پرتو نام مصطفی(ص) تشکیل شده است و برای تجلیل و تکریم از مقام علم و دانش تلاش می‌کند و باید بدانیم یکی از صفات پیامبر(ص) مهیمن است و بر همه خلائق هیمنه علمی دارد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: بدانیم که وجود مقدس حضرت مصطفی (ص) علاوه برمقام بشیر، تسلط علم ودانشی دارد و مقام وجود پیامبر برترین و بالاترین مقام است.

رئیس جمهور افزود: پیامبراکرم (ص) به عنوان عالم‌ترین اهل این عالم تعریف علم ودانش رابه خوبی بیان کرده و پیامبر در بیانی نورانی می‌فرماید علم در اندیشه وباور‌های الهی، اخلاق فاضله و باید‌ها و نباید‌ها یا سبک زندگی یک انسان سالک الی الله است.

وی گفت: بدانیم آنچه از تمدن به برکت اسلام ایجاد شد و به دلایل مختلف در سرزمین اسلامی با پیدایش بینش‌ها دچار مشکلاتی شد امروز با این نگاهی که به علم نافع وجود دارد به تمدنی نوین به دین وارزش‌های اسلامی شکل داده است.

سید ابراهیم رئیسی افزود: اگر علم نافع نباشد و فقط برای قدرت، ثروت واستعمار باشد به نجات انسان‌ها کمکی که نمی‌کند بلکه به ابزاری به نابودی بشریت تبدیل می‌شود وامروز در برخی از کشور‌ها می‌بینیم که علم نافع نیست و به ابزار نابودی بشر تبدیل شده است.

وی گفت: در تاریخ اسلام می‌بینیم با آغاز رسالت پیامبر اکرم (ص) تمدن اسلامی رقم خورد و این حرکت علمی جهشی در جهان اسلام به وجود آورد.

رئیس جمهور افزود: در قرن دوم وسوم مشهود بود و دنیا مدیون تمدن اسلامی است و در مقطعی تمدن اسلامی به دلایل مختلف دچار مشکل شد، اما امروز نگاه به علم نافع و ارزش‌های اسلامی با ظرفیت دانشمندان جهان اسلام رونق گرفته و دستیابی به تمدن نوین امکان پذیر است و جلوه‌های این تمدن برهمگان روشن است و برمعنویت استوار است و این تمدن انسان در تمامی ابعاد ازجمله عدالت، اخلاق و عقلانیت به سعادت می‌رساند.

وی بیان داشت: برخی دانشمندان، از فرمول‌هایی برخوردارند ولی علم آنها به دانشی برای نابودی انسان‌ها تبدیل شده است  و در این زمینه دانش هسته‌ای در برخی از کشورها توسط دانشمندان غیر الهی عامل نابودی بشر هستند.

رئیسی با بیان اینکه جایزه مصطفی صرفا جایزه به دانش نیست بلکه جایزه به علم و ایمان است، گفت:جایزه مصطفی با نگاه به آن است که علم، علمی با اصالت باشد و در آن رفاه بشریت، سعادت و آینده انسان و تمدن نوین اسلامی را رقم بزند تا بتواند فرهیختگانی را در عالم شناسایی کند که آنها نماد علم، فناوری و نوآوری شوند و به عنوان الگو برای دانشمندان در مراکز علمی، پژوهشی و فناوری شناخته شوند.

رئیس جمهور بیان کرد: جایزه مصطفی(ص)، این رسالت بزرگ را در جهان علم برعهده دارد که این حرکت نو، ابتکاری و خلاقانه تلقی شده و در جهت توسعه آن باید تلاش شود چراکه نگاهی انسان‌ساز، جامعه‌ساز و تمدن‌ساز است.