به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با شرایط موجود فعالیت‌های تولیدکنندگان جای تقدیر و تشکر دارد و اتاق بازرگانی از همه امکانات خود برای حمایت صنایع به‌منظور رشد تولید و در پی آن کاهش واردات و افزایش صادرات استفاده می‌کند. ، امیر کشانی در بازدید از شهرک صنعتی مبارکه بیان داشت: […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با شرایط موجود فعالیت‌های تولیدکنندگان جای تقدیر و تشکر دارد و اتاق بازرگانی از همه امکانات خود برای حمایت صنایع به‌منظور رشد تولید و در پی آن کاهش واردات و افزایش صادرات استفاده می‌کند.

، امیر کشانی در بازدید از شهرک صنعتی مبارکه بیان داشت: در جریان این بازدیدها با صنایع کوچک و متوسطی آشنا شدیم که با استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا در حال تلاش برای تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالا در استان هستند.

وحید فولادگر، رئیس کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز اظهار داشت: کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان برای نخستین‌بار در این دوره اتاق بازرگانی تشکیل شد که نشان‌دهنده اهمیت این حوزه برای اتاق بازرگانی است. در همین راستا تاکنون دو رویداد فن‌نما و نمایشگاه هوش مصنوعی برگزار کرده‌ایم که استقبال خوبی از آن شد و نتایج قابل‌توجهی نیز در پی داشت. ازاین‌رو از همه صنایع موفق و بزرگی که اکنون در استان فعالیت دارند دعوت می‌کنیم تا سال آینده در این رویدادها مشارکت داشته باشند تا در درجه نخست به ارائه دستاوردها و تجارب خود در زمینه فناوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان بپردازند و از سوی دیگر بتوانند با تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک و متوسط نیازهای خود را تأمین کنند. هدف اصلی این رویدادها توانمندسازی و هم‌افزایی شرکت‌های دانش‌بنیان استان است.

عباس سید مقیم، عضو هیئت‌مدیره گروه صنعتی برنا باتری نیز بیان کرد: این شرکت از سال ۶۹ هم‌زمان با کمبودها و محدودیت‌ها به‌منظور تأمین باتری موردنیاز کشور فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدا این فعالیت‌ها با مونتاژ قطعات باتری آغاز شد و امروز با فعالیت شش شرکت در زیر مجموعه این گروه صنعتی در زمینه تولید و مونتاژ قطعات به خودکفایی رسیده‌ایم و اکنون ظرفیت تولید ما بیش از نیاز کشور است و امکان صادرات محصولات را نیز داریم.

بابک ایران پور، مدیرعامل گروه صنعتی تاش نیز بیان کرد: این مجموعه از سال ۱۳۶۶ در زمینه تولید مواد شیمیایی آتش‌نشانی فعالیت خود را شروع کرد و اکنون با بهره‌گیری از متخصصان و نیروهای تحصیل‌کرده در زمینه تولید و صادرات بسیاری از مواد شیمیایی، روان کارها و روغن‌های مصرفی و صنعتی فعالیت می‌کند. این شرکت نوآوری و توسعه فناورانه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و ازاین‌رو آمادگی همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف تحقیق و توسعه را دارد.

در جریان این بازدید اعضای هیئت‌رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از شرکت فرازمهر اصفهان، تولیدکننده یونیت دندانپزشکی، شرکت برنا باتری، شرکت پایا تجهیز کاران مانا، تولیدکننده دستکش لاتکس، شرکت حدید برش، تولیدکننده دستگاه سنگ فرز و ابزارآلات برقی، گروه صنعتی تاش و شرکت اصفهان مقدم بازدید و از فعالیت آنها با اهدای لوحی تقدیر کردند.