به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد صندوق توسعه ملی در حال تغییر است و این موضوع در جلسه سران قوا مورد بحث قرار گرفت.   حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه ۹ مهر ماه مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد صندوق توسعه ملی در حال تغییر است و این موضوع در جلسه سران قوا مورد بحث قرار گرفت.

 

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه ۹ مهر ماه مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در اخطار قانون اساسی، گفت: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سهم صندوق توسعه ملی مشخص است، این در حالی است که رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید که اگر کم‌آمد، از صندوق برمی‌داریم که اقدام بر خلاف اصل ۱۱۰ قانون اساسی است.

 

وی تاکید کرد: برداشت از صندوق توسعه ملی برابر قانون است و اذن مقام معظم رهبری را می‌خواهد و هر سال نیز برای برخی موضوعات بعد از اذن رهبری حق برداشت از صندوق توسعه ملی را داریم.

 

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده، گفت: رویکرد صندوق توسعه ملی در حال تغییر است و این موضوع نیز در جلسه سران قوا موردبحث قرار گرفته و در حقیقت با حضرت آقا مطرح شده است.