به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با ترفندی جدید در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می کرد خبر داد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با ترفندی جدید در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می کرد خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه  فردی ناشناس وی را به گروهی در یکی از شبکه های اجتماعی دعوت کرده و از این طریق از او کلاهبرداری کرده موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرارگرفت.

وی افزود:در بررسی های صورت گرفته مشخص شد فرد دعوت کننده به شاکی عنوان می کند که پس از اضافه کردن مخاطبان به گروه مبلغی به حسابش واریز می‌شود و در ادامه برای دریافت این مبلغ از او می خواهد تا مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال به حسابش واریز کند اما پس از واریز این مبلغ فرد مذکور دیگر پاسخگوی تماس های شاکی نبوده گوشی تلفن همراه خود را نیز خاموش کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: با تلاش ها و اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان این پلیس نهایتاً هویت اصلی متهم بدست آمده و  مخفیگاه وی در یکی از استان های کشور شناسایی و فرد مذکور در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اصفهان منتقل شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی از عودت وجه کلاهبرداری شده از فرد شاکی به وی خبر داد و گفت: افرادی که ممکن است مخاطبان ما باشند، ما را در گروه‌های «اد کن پول بگیر» عضو می کنند کلاهبرداران در این گروه‌ها به اعضای گروه وعده می‌دهند که در قبال اضافه کردن تعدادی مشخص از مخاطبان، مبلغی را دریافت خواهند کرد و کاربر پس از عضو کردن مخاطبان خود پیامی را از سوی مدیر گروه دریافت می‌ کند که شما در لیست واریزی‌ ها قرار گرفته‌اید و مبلغ واریزی در ماه‌های آینده به‌حساب شما واریز خواهد شد و در صورتی‌که خارج از نوبت و به‌صورت خصوصی تقاضای درخواست وجه دارید باید مبلغی را به‌ حساب مدیر گروه واریز کنید و با این ترفند از شهروندان کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم از عضویت در گروه‌های ناشناس و همچنین بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند چرا که یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری، راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور است، این گروه‌ها که با عنوان «اد بزن، پول بگیر» نیز شناخته می‌شوند این طور به کاربران القاء می‌شود که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز می‌شود.

سرهنگ مرتضوی در خاتمه از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.