به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در همایش روشنگری و بصیرت‌افزایی فرهنگیان استان گفت: برای این که بدانیم آینده جامعه چگونه خواهد بود، باید امروز آموزش و پرورش را بررسی کنیم؛ مهم‌ترین شعار آموزش و پرورش استان اصفهان عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی است و در دو سال گذشته بسیاری […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در همایش روشنگری و بصیرت‌افزایی فرهنگیان استان گفت: برای این که بدانیم آینده جامعه چگونه خواهد بود، باید امروز آموزش و پرورش را بررسی کنیم؛ مهم‌ترین شعار آموزش و پرورش استان اصفهان عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی است و در دو سال گذشته بسیاری از اهداف آن را محقق کردیم و اهتمام ویژه به نماز جماعت مدارس داشته و داریم

محمدرضا ابراهیمی اظهار داشت: در آستانه هفته بصیرت و سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، بر روح این شهید سرافراز و دیگر هم‌رزمانش درود و سلام می‌فرستیم.

وی  افزود: رابطه شهید سلیمانی، شهید کاظمی و شهید خرازی غبطه برانگیز بود ‌و به دلیل همین رفاقت، شهید کاظمی وصیت کردند پس از شهادت در کنار شهید خرازی به خاک سپرده شود و شهید سلیمانی نیز، بسیاری از اوقات بدون تشریفات به زیارت مزار این شهدای گران‌قدر می‌آمد.

ابراهیمی عنوان داشت: اصفهان افتخارات بسیاری در کارنامه دارد که از جمله آن زادگاه سلمان فارسی و مهد مکاتب مختلف هنری است؛ بااین‌حال روزی را به نام اصفهان نام‌گذاری کرده‌اند که مردم اصفهان شمار زیادی از فرزندانشان را بر دست تشییع کردند و به خاک سپرد و در همان روز چندین برابر شهدا جوانان عازم جبه‌های جنگ شدند.

وی نبض جامعه را در دستان نهاد آموزش و پرورش دانست و گفت: برای این که بدانیم آینده جامعه چگونه خواهد بود، باید امروز آموزش و پرورش را بررسی کنیم؛ مهم‌ترین شعار آموزش و پرورش استان اصفهان عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی است و در دو سال گذشته بسیاری از اهداف آن را محقق کردیم و اهتمام ویژه به نماز جماعت مدارس داشته و داریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، آموزش و پرورش را مهم‌ترین محل انتقال فرهنگ دانست و تصریح کرد: مدیران و معلمان استان اصفهان بر خود فرض می‌دانند تا ارزش‌های ایثار و شهادت را به فرزندان این دیار انتقال دهند؛ چرا که اگر چنین شود فرهنگ به‌خوبی به نسل بعد انتقال می‌یابد.

ابراهیمی با اظهار تأسف از تضعیف آموزش و پرورش توسط دولت گذشته بیان کرد: دولت مردمی با اهتمام ویژه در راه‌حل چالش‌های آموزش و پرورش می‌کوشد و این قابل‌تقدیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: اجرای رتبه‌بندی معلمان که با حمایت ویژه رئیس‌جمهور اتفاق افتاد نیازمند تقدیر است و همچنین، با حمایت اهتمام ایشان پس از ۱۰ سال نخستین هیئت‌امنای دانشگاه فرهنگیان با حضور رئیس‌جمهور تشکیل شد که از این بابت نیز قدردان حمایت‌های انجام‌شده هستیم.

وی اضافه کرد: معلمان قشر بسیار اثرگذاری هستند و باید کوشید تا بتوانند بدون دغدغه زندگی کنند؛ هرچند آموزش و پرورش در قید مسائل مادی نیست اما رفع نیازهای مادی پیشران مسائل معنوی خواهد بود.

ابراهیمی بیان کرد: اهتمام ویژه به نماز جماعت مدارس، برگزاری بخش دانش‌آموزی جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) و پرداختن به موضوع هوش مصنوعی، برگزاری اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت به‌عنوان دو رویداد هویت‌بخش به دانش‌آموزان از جمله اقدامات انجام شده توسط آموزش و پرورش استان اصفهان بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: امسال هدف‌گذاری ما اعزام ۵۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان پیشرفت است که البته نیاز به پشتیبانی مالی و زیرساختی و همراهی دولتمردان دارد.

وی تصریح کرد: اهتمام آموزش و پرورش استان اصفهان به نقش بی‌بدیل خانواده است و سه نهاد مسجد، مدرسه و خانواده را در نباشیم بیش‌ازپیش به هم مرتبط کنیم و این سه رکن مهم مورد هدف دشمنان است و تلاش کرده‌اند تا آنها را از مسیر خود خارج کنند تا تربیت اسلامی صورت نگیرد و کشور را با مشکلات متعدد درگیر کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پنج‌شنبه آینده میزبانی ۲۹ هزار دانش دختر تحت عنوان دختران حاج‌قاسم هستیم و وظیفه خود می‌دانیم تا در مسیر شهدا گام برداریم.