به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،سخنگوی شورای نگهبان  با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد از ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی از اقشار مختلف تایید شدند، عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ نفر دهه هفتادی برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند.   طحان نظیف در نشستی که با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد ، […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،سخنگوی شورای نگهبان  با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد از ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی از اقشار مختلف تایید شدند، عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ نفر دهه هفتادی برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند.

 

طحان نظیف در نشستی که با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد ، اظهار داشت: در انتهای هفته جاری برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان مهم را در کشور داریم.

 

سخنگوی شورای نگهبان افزود: یکی از مهمترین قانونی که در قانون اساسی وجود دارد حقی است که برای مردم جهت تعیین سرنوشت خود قرار داده است.طحان نظیف بیان کرد: اداره کشور با اتکا بر آرای عمومی است و برگزاری انتخاب افراد توسط مردم در سطوح مختلف بیانگر تحقق این مهم است.

 

وی با بیان اینکه در ۴۵ سال گذشته تقریبا به همین تعداد انتخابات برگزار شده است، افزود: در خصوص انتخابات پیش رو مقام معظم رهبری تاکید بر مشارکت کرده و اکنون کسی که دلسوز کشور است رفتار افراد در خصوص دغدغه ها نشان می دهد.

 

وی گفت: دشمنان ما نمیخواهند مردم حضور پرنگی در اداره و تصمیم گیری های مهم کشور داشته باشند، این هجمه ها نیز تازگی ندارد و از ابتدای انقلاب شاهد  آن بوده ایم.

 

سخنگوی شورای نگهبان افزود: علیرغم تلاش دشمنان، کشور رو به پیشرفت و توسعه بوده است.

 

طحان نظیف با  بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد از ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی از اقشار مختلف تایید شدند، عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ نفر دهه هفتادی برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان سیاهی لشکر هیچ جریانی نیست بلکه فرمانده جنگ شناختی است و نردبان تشنگان قدرت نیست بلکه حتما حامی شیفتگان خدمت هستند

 

سخنگوی شورای نگهبان افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که نیاز به بیان بیشتر دارد فرهنگ انتخاباتی است که تنها با قانون اصلاح نمی شود و  نهادهای فرهنگ ساز و جریان های دانشجویی باید انجام شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: نظام انتخاباتی ما با موضوعات مختلفی روبرو است که دانش جویان  می توانند در خصوص آن نقش ایفا کند.

 

سخنگوی شورای نگهبان  در واکنش به درخواست حسن روحانی مبنی بر اعلام دلیل عدم تایید صلاحیت، اظهارداشت: ما دلایل عدم تایید را با خود افراد درمیان می گذاریم  اما منع قانونی برای اعلام عمومی وجود دارد، افراد خود می‌توانند دلایل رد یا عدم احراز هویت خود را به عموم و رسانه ها اعلام کنند.

 

وی در پاسخ به اینکه چرا برخی افراد در دوره های قبل انتخابات تایید و اکنون رد صلاحیت شد، گفت: ما در هر دوره صلاحیت داوطلبان را بررسی میکنیم، قوانین برای هر انتخابات  متفاوت است، تایید یا عدم صلاحیت افراد بیانگر همیشگی بودن آن نیست و امکان تغییر وجود دارد.

 

طحان نظیف با اشاره به اینکه مجلس آینده اگر مجلس قوی باشه بسیاری از مشکلات را می توانند مرتفع کنند، بیان کرد: انتخابات ، انتخاب آینده است که کشور از چه مسیر، ریل گذاری و شیوه ای بنا هست اداره شود.

موج