به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه امنیت پایدار امروز اتفاقی و تصادفی بدست نیامده از برنامه ریزی های دقیق اطلاعاتی، عملیاتی و هوشمند پلیس برای تحقق این امر خبر داد. سردار حمید علینقیان پور در مراسم صبحگاه مشترک ویژه هفته انتظامی در ستاد انتظامی استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه امنیت پایدار امروز اتفاقی و تصادفی بدست نیامده از برنامه ریزی های دقیق اطلاعاتی، عملیاتی و هوشمند پلیس برای تحقق این امر خبر داد.

سردار حمید علینقیان پور در مراسم صبحگاه مشترک ویژه هفته انتظامی در ستاد انتظامی استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت و شهدای مظلوم فراجا و تبریک هفته انتظامی گفت: امروز بحمد الله با تعامل، هماهنگی و همبستگی بالایی که نیروهای مسلح و دستگاه های امنیت ساز با پلیس دارند و همچنین مشارکتی که سازمان ها و دستگاه ها و مردم عزیز، شریف و شهید پرور با خدمتگزاران خود در انتظامی استان دارند امنیت بسیار خوب و مطلوبی در سراسر استان اصفهان ساری و جاری است.

وی افزود: امروز همه نیروهای خدوم انتظامی با هم همپیمان شدند که تا آخرین قطره خون خود  و آخرین نفس برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی، استمرار امنیت پایدار و کمک به امنیت عمومی در جامعه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه فرامین مقام معظم رهبری نصب العین نیروهای پلیس است اضافه کرد: مبارزه بی امان با اخلالگران نظم و امنیت، آشوبگران و فتنه گران، هنجارشکنان، کسانی که با قبح زدایی عفت عمومی قصد برهم زدن امنیت اخلاقی و روانی جامعه را دارند و همچنین اخلالگران اقتصادی و ارزی، سارقان خرد و کلان و همچنین قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد قاطع با مجرمان در فضای حقیقی و مجازی و ده ها ماموریت امنیتی، انتظامی و ترافیکی دیگر تنها بخشی از تلاش شبانه روزی و مجاهدانه همکاران دلیر و دلاور انتظامی استان اصفهان است.

سردار علینقیان پور تصریح کرد: امنیت پایدار امروز اتفاقی و تصادفی بدست نیامده و حاصل  برنامه ریزی های دقیق اطلاعاتی، عملیاتی و هوشمند پلیس و تلاش و مجاهدت شبانه روزی فرماندهان، مدیران، افسران و درجه داران و سربازان عزیز این مرز و بوم است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان سپس به دستاورد های این فرماندهی در ۶ ماهه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت:  در حوزه پلیس فتا علاوه بر دستگیری صدها مجرمان سایبری بالغ بر ۳۷۵میلیارد ریال اموال به مال باختگان مسترد شده و از طریق سامانه تلفنی فوریت های سایبری به ۴۰ هزار نفر از شهروندان مشاوره و راهنمایی ارائه شده است.

وی اذعان کرد: در حوزه پلیس آگاهی بالغ بر ۷ هزار میلیارد اموال مسروقه از سارقان بازپس گیری و به مال باختگان مسترد شده و  در حوزه پلیس امنیت اقتصادی هم بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ارزش پرونده های تشکیل شده در خصوص جرایم  اقتصادی نظیر فرار مالیاتی، احتکار، زمین خواری و اخلال در بازار ارز و …  توسط این پلیس نیز ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر در کنار برخورد با قاچاقچیان عمده و خرده فروشان مواد مخدر، جمع آوری معتادان متجاهر ظرف ۶ ماهه سال جاری ۱۳ تُن انواع مواد مخدر کشف شده است.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: در حوزه مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تماس ثبت شده که از این تعداد ۹۱۲ هزار مورد منجر به انجام عملیات پلیسی و حضور ماموران در صحنه و تشکیل پرونده قضائی توسط پلیس شده است.

وی افزود: در کنار اقدامات فوق معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در کنار مشاوره و آموزش به مردم در جهت پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی به ۴۵ هزار نفر مشاوره رایگان در زمینه خانواده، انتظامی، حقوقی و … ارائه شده و ۳۰ هزار پرونده قضائی توسط مشاوران پلیس در واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری ها به مصالحه ختم و از ارجاع آن ها به مرجع قضائی جلوگیری شده است.

سردار علینقیان پور بازدید و نظارت بر  ۸۰۰ واحد صنفی، صدور ۲۸۰ هزار جلد گذرنامه عادی و ۷۳ هزار جلد گذرنامه زیارتی را از اقدامات مهم  پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان اصفهان در نیمه نخست امسال عنوان کرد.

وی ادامه داد: در حوزه پلیس راهور و راه علاوه بر نظم بخشی به تردد های شهری و بین شهری در ایام مختلف و انجام اقدامات آموزشی و توجیهی در جهت کاهش تصادفات تعداد ۵۸ هزار گواهینامه جدید رانندگی صادر و ۱۶۲ هزار پلاک خودرو تعویض شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین به تماس بیش از  ۲۳ هزار نفراز شهروندان با سامانه ۱۹۷ پلیس اصفهان اشاره کرد و گفت: این شهروندان در تماس های خود نقطه نظرات، پیشنهادها، تقدیر از کارکنان پلیس و انتقادات سازنده از عملکرد پلیس را ارائه کردند که منشا خیر و برکات فراوان  برای این فرماندهی بوده است.

سردار علینقیان پور در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: برخود لازم می دانم  از تعامل، هماهنگی و همکاری همه دستگاه ها به ویژه از حمایت های استاندار و سایر مسئولان استانی و همراهی مردم عزیز استان تقدیر و تشکر کرده و از ابراز لطف و عنایت آنها به مجموعه انتظامی قدر دانی می کنم.