به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ابراز داشت: اگر آمریکا و حمایت‌های آن نبود، این جنگ رخ نمی‌داد. آمریکا توان اثرگذاری بر روی رژیم صهیونسیتی برای بازدارندگی جهت جلوگیری از وقوع این جنگ را داشت. , ناصر کنعانی در نشست خبری سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را گرامی داشت و گفت: آنها خادمان […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ابراز داشت: اگر آمریکا و حمایت‌های آن نبود، این جنگ رخ نمی‌داد. آمریکا توان اثرگذاری بر روی رژیم صهیونسیتی برای بازدارندگی جهت جلوگیری از وقوع این جنگ را داشت.

, ناصر کنعانی در نشست خبری سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را گرامی داشت و گفت: آنها خادمان بی ادعا و بی نام و نشانی هستند که در عرصه‌های مختلف از جمله در حوزه امنیت و سازندگی در حال خدمت به  مردم  ایران هستند.

 

او همچنین فرارسیدن ایام فاطمیه را نیز تسلیت گفت.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه  با بیان اینکه در طول جنگ غزه متاسفانه آمریکا عملاً بخشی از جنگ بود و شاید بتوان گفت که تمام این جنگ بود، ادامه داد: اگر آمریکا و حمایت‌های آن نبود، این جنگ رخ نمی‌داد. آمریکا توان اثرگذاری بر روی رژیم صهیونسیتی برای بازدارندگی جهت جلوگیری از وقوع این جنگ را داشت ولی در طول این مدت به رژیم صهیونسیتی برای انجام جنایت در غزه چراغ سبز نشان داد.

 

همه طرف ها باید به تعهدات برجام پایبند باشند

کنعانی در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی و طرح برخی اتهامات علیه ایران، بیان کرد: نماینده ایران در وین به این مساله پاسخ داد و در این بیانیه مواضع ایران دیده شده است. بندهای مندرج در برجام مبتنی بر تعهدات متقابل است و از همه اعضا می خواهد که به طور یکسان به تعهدات خود عمل کنند.

 

وی با بیان اینکه عمل متقابل به تعهدات یک اصل در توافقات بین‌المللی است، ادامه داد: نکته بعدی اینکه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و به خصوص غنی سازی کاملا صلح آمیز است و در راستای حقوق ایران بر اساس ان پی تی است و فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای ایران همواره نزد نظارت پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داد.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: ایران به همه تعهدات خود در قالب برجام عمل کرده اما برخی طوری رفتار می‌کنند که گویی ایران با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ از برجام خارج شده است و مشخص است که انگیزه‌های سیاسی برای بیان این مواضع وجود دارد. برخی طرف‌های تعمدا تعهدات داوطلبانه را با تعهدات قانونی مخلوط و تلاش می‌کنند با پنهان کردن برخی واقعیات، اتهاماتی علیه ایران وارد سازند.

وی تاکید کرد: برجام دارای ضمیمه‌هایی است که باید همه طرف‌ها به آن تعهدات پایبند باشند.

 

همکاری ایران با آژانس تحت الشعاع اظهارات برخی طرفهای قرار نمی گیرد

 

کنعانی اظهار کرد: همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت شعاع اظهارات برخی طرف‌ها قرار نمی‌گیرد و همکاری دو طرف بر اساس توافق امضا شده میان یکدیگر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: مسیر مذاکرات و گفت‌وگوهای دیپلماتیک در بحث مذاکرات برجامی باز است و ایران برای انجام مذاکرات برای بازگشت متعهدانه همه طرف های برجامی به توافق محدودیتی ندارد.