به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته خانواده‌ها با شور و هیجان مضاعفی در مدرسه حضور یافتند و مشارکت خانواده‌ها در مدارس بیشتر جلوه کرد و تلاشمان این است که پدران بیشتر در ابعاد تربیتی فرزندان در کنار مادران حضور داشته باشند. محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته خانواده‌ها با شور و هیجان مضاعفی در مدرسه حضور یافتند و مشارکت خانواده‌ها در مدارس بیشتر جلوه کرد و تلاشمان این است که پدران بیشتر در ابعاد تربیتی فرزندان در کنار مادران حضور داشته باشند.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش صبح امروز در گفت و گو با برنامه رادیویی سلام اصفهان ضمن قدردانی از حضور دانش‌آموزان، فرهنگیان و عموم مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه، اظهار داشت: مردم اصفهان همانند همیشه در مسیر استکبارستیزی گام نهاده‌اند.

وی با اشاره به جلوه‌های سند تحول بنیادین ابراز داشت: قانون اساسی آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است که به‌صورت مطلوب انجام نشده است و دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به اجراشدن آن دارد.

ابراهیمی ادامه داد: برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین سایر نهادهای و دستگاه‌ها نیز باید آموزش و پرورش را همراهی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: همراهمی خانواده‌ها برای اجرای سند تحول بنیادین در ابعاد مختلف از ویژگی‌های نظام تعلیم و تربیت در اجرایی‌سازی سند است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی سند تحول آن است که دانش‌آموز به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد روحی، جسمانی، معنوی و… نائل شود فلذا مدرسه کانون عرضه خدمات و فرصت‌های تحصیلی و تربیتی است و باید تجلی‌بخش فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی باشد.

ابراهیمی اضافه کرد: روابط و مناسبات دانش‌آموز با خالق، خود و جهان خلقت با اجرایی‌سازی سند مشخص می‌شود و کرامت نفس، خودباوری، امانت‌داری، خود باری، احترام، اعتماد، دفاع از مظلومان و ارزش‌های اسلام، نظام و انقلاب سرلوحه کار دانش‌آموزان و مدارس قرار می‌گیرد تا نقطه اتکای دولت و ملت در رشد، تعالی و پیشرفت کشور باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های مدرسه باید ارتباط ویژه خانواده و مدرسه باشد و از فضای مدرسه به‌عنوان کانون تربیت محله بهره جست و بخشی از این وظایف تحت عنوان وظایف اصلی و اجرایی مطرح شود.

ابراهیمی گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته خانواده‌ها با شور و هیجان مضاعفی در مدرسه حضور یافتند و مشارکت خانواده‌ها در مدارس بیشتر جلوه کرد و تلاشمان این است که پدران بیشتر در ابعاد تربیتی فرزندان در کنار مادران حضور داشته باشند.