به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از افزایش گزارش های هک شدن تلفن همراه شهروندان در فضای مجازی و به خصوص شبکه اینستاگرام به علت استفاده از رمزعبورهای ساده خبر داد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: متاسفانه اخیرا شاهد گزارش های زیادی از هک شدن تلفن همراه شهروندان در فضای مجازی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از افزایش گزارش های هک شدن تلفن همراه شهروندان در فضای مجازی و به خصوص شبکه اینستاگرام به علت استفاده از رمزعبورهای ساده خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: متاسفانه اخیرا شاهد گزارش های زیادی از هک شدن تلفن همراه شهروندان در فضای مجازی و به خصوص شبکه اینستاگرام هستیم  که عامل اصلی آن انتخاب رمز های عبور ساده، همچون شماره تلفن همراه است.

وی افزود: دارندگان صفحات اینستاگرام با انتخاب رمز عبور ساده و عدم توجه به تنظیمات امنیتی و فعال نکردن احراز هویت دو مرحله ای راه را برای نفوذ هکرها به گوشی خود باز می کنند و به راحتی هک می شوند.

سرهنگ مرتضوی اظهار داشت: مجرمین پس از دسترسی به حساب کاربری افراد در اینستاگرام، اقدام به ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی با ذکر مبلغ و شماره کارت به‌ تمامی دوستان و دنبال کننده‌های قربانی می‌کنند و یا با بارگذاری تصاویر و محتوای نامناسب موجب هتک حیثت افراد می شوند.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه کرد:  پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی از تنظیمات امنیتی برخودار هستند اما شاهد این هستیم که شهروندان بدلیل عدم توجه به تنظیمات امنیتی حساب های کاربری آنها هک می شود، همچنین برای مصون ماندن از این آسیب ها قبل از استفاده از هر پیام رسان یا شبکه های اجتماعی در فضای مجازی تنظیمات امنیتی آن را انجام دهند و رمز هایی که در بستر اینستاگرام استفاده میکنند از حروف ارقام و علائم به صورت ترکیبی باشد و حتما احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.