به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح ۱۶ پروژه آموزشی و پرورشی در شهرستان فریدونشهر گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با نگاه به مردم مخصوصا در حوزه مدرسه‌سازی و مردمی‌سازی سرآمد است و استان اصفهان شاگرد اول این مکتب است. ، حمیدرضا […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح ۱۶ پروژه آموزشی و پرورشی در شهرستان فریدونشهر گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با نگاه به مردم مخصوصا در حوزه مدرسه‌سازی و مردمی‌سازی سرآمد است و استان اصفهان شاگرد اول این مکتب است.

، حمیدرضا خان‌محمدی در آیین افتتاح ۱۶ پروژه آموزشی و پرورشی در شهرستان فریدونشهر اظهار داشت: درحال حاضر، بخشی از برنامه هفتم که مرتبط با سازمان نوسازی است در مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است و با دیدن تصاویر شهرستان فریدونشهر به این اندیشیدم که رأی‌دهندگان به برنامه هفتم، باید مدارس محروم را در نظر بگیرند چراکه اگر رشد و تعالی کودکانمان را می‌خواهیم باید به مدارس توجه کنیم.

وی افزود: مدارسی که امروز افتتاح شد، در سال ۱۳۹۹ و در اوج همه‌گیری کرونا توسط خیران کلنگ‌زده شد و از آن‌جا که خیران طبع کریمانه دارند امروز متعهد شدند که ۲۴ مدرسه دیگر بسازند و تحویل آموزش‌وپرورش دهند.

خان‌محمدی استقبال اهالی روستا از این مراسم را نشان‌دهنده نگاه ویژه آنان به امر تعلیم و تربیت دانست و بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران با نگاه به مردم مخصوصا در حوزه مدرسه‌سازی و مردمی‌سازی سرآمد است و استان اصفهان شاگرد اول این کار است.

معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: ۳۰۰ کلاس درس در ۶ ماهه اول سال جاری به بهره‌برداری رسیده است؛ هرجا مردم به مسائل مختلف ورود کرده‌اند مسائل حل شده و چالش‌ها برطرف شده است و از این جهت قدردان خیران هستیم.

وی با تقدیر از بنیاد برکت به سبب مشارکت در امر مدرسه‌سازی ابراز داشت: در طرح شهید پناهی در تلاشیم تا مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز را ساماندهی کنیم و در این مسیر، تاکنون بیش از ۳۰۰ مدرسه تحویل داده شده است و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم بتوانیم این مدارس را ساماندهی کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند در فضایی ایمن به تحصیل بپردازند.

خان‌محمدی تأکید کرد: سرانه فضای آموزشی در ابتدای انقلاب اسلامی ۱.۵ متر مربع بوده و امروز، با وجود تمام تنگناها به ۵.۲۸ متر مربع افزایش یافته و این امر با مشارکت مردم و خیرین محقق شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در کشور ۵۰۰ مدرسه تک دانش‌آموزه داریم و با پوشش تحصیلی ۹۸.۵ درصد در مقطع ابتدایی یکی از سه کشور اول جهان هستیم و این نشان از توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به همه مناطق و دانش‌آموزان کشور دارد.

وی با اشاره به لزوم حذف مدارس تخریبی ادامه داد: تقریباً ۱۰۰ هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی داریم که در اولویت رسیدگی قرار دارد.

خان‌محمدی یادآور شد: استاندارسازی محیط آموزشی موجب ارتقای سطح یادگیری می‌شود؛ چرا که مدرسه ادبستان دانش‌آموزان است و آبادانی منطقه با محوریت کلاس درس و مدرسه محقق می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: مسیر ساخت‌وساز و مشقت‌های ساخت مدارس و ایثارگری‌های صورت گرفته در عرصه مدارس به تصویر کشیده شود چراکه این امر اثرگذاری بزرگی در عموم مردم در راستای ساخت مدارس خواهد داشت.