به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،شهردارمبارکه با بیان اینکه اعتقاد دارد اداره شهر باید مبتنی بر دانش باشد ، گفت: در همین راستا و براین اساس برنامه استراتژیک پنج ساله شهرستان مبارکه  در دوره تصدی اینجانب به عنوان شهردار مبارکه تدوین و به تصویب اعضا شورا شهر مبارکه رسید. محمد مهدی احمدی بیان داشت: در این […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،شهردارمبارکه با بیان اینکه اعتقاد دارد اداره شهر باید مبتنی بر دانش باشد ، گفت: در همین راستا و براین اساس برنامه استراتژیک پنج ساله شهرستان مبارکه  در دوره تصدی اینجانب به عنوان شهردار مبارکه تدوین و به تصویب اعضا شورا شهر مبارکه رسید.

محمد مهدی احمدی بیان داشت: در این برنامه پنح ساله چند هدف کلان به صورت ویژه دیده شده است از جمله بهبود جریان ترافیک ، کاهش آلودگی هوا ، افزایش سرانه های ورزشی و تفرجگاهی در سطح شهر ، استقرار نظام یکپارچه فن آوری اطلاعات در شهرداری مبارکه و ارائه خدمات الکترونیک به مردم . در کنار تدوین این برنامه ، تدوین شاخص های عملکردی و پیامدی را نیز داشتیم که در تدوین این شاخص ها سعی کردیم به صورت کمی و قابل ارزیابی باشد .

وی با بیان اینکه از ابتدا آذر ۱۴۰۰ فعالیت خود را در شهرداری مبارکه  آغاز کرده است ، افزود : در ابتدا تصدی پست شهردار مبارکه هشت دوازدهم از بودجه تقریبا ۱۰۰ میلیارد تومانی شهردار وقت سپری شده بود و وضعیت جذب بودجه مطلوب نبود.

این مقام مسئول اضافه کرد:همینطور بدهی به پیمانکاران و عقب ماندگی در حقوق پرسنل داشتیم که به عنوان معظلات و آسیب در شهرداری مبارکه وجود داشت اما با همه این مشکلات توانستیم در سال ۱۴۰۰ بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی را با عملکرد ۱۴۰ میلیارد تومان و ۴۰ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب شده به پایان برسانیم .

وی در ادامه با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۱ با توجه به شناخت کمی که نسبت به ظرفیت های شهرداری مبارکه داشتیم بودجه ۱۷۰ میلیارد تومانی راپیشنهاد دادیم ، تاکید کرد:  توانستیم در سال ۱۴۰۱ عدد ۴۷۰ میلیارد تومان را به عنوان متمم به شورا شهر ارائه کنیم و در عرض شانزده ماه از شروع فعالیت به عنوان شهردار مبارکه، توانستیم شهرداری مبارکه را از یک تراز ۱۰۰ میلیارد تومانی به یک تراز ۵۰۰ میلیارد تومانی برسانیم .

شهردار مبارکه گفت: برای سال ۱۴۰۲ نیز بودجه ۵۳۰ میلیارد تومانی را به شورا ارائه کردیم که منابع درآمدی نیز تلفیقی از همه درآمدها بود اعم از درآمدهای ساختمانی ، درآمدهای مرتبط با ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها و عوارض تفکیک است.

احمدی ادامه داد: تعاملاتی نیز با صنایع اطراف شهرستان مبارکه داشتیم و توانستیم پروژه های مشترکی را تعریف کنیم  و بوسیله جذب کمک های دولتی و استفاده از وام های دولتی و همینطور اصلاح ساختار تدوین و تنظیم بودجه شهرمبارکه توانستیم به این میزان پیشرفت دست پیدا کنیم.

شهردارمبارکه با اشاره به تکمیل رینگ ترافیکی شرقی شهر مبارکه که اصلی ترین پروژه شاخص عمرانی شهر مبارکه است ، افزود: با توجه به افزایش سطح ترافیکی هسته مرکزی شهر ، احداث و تکمیل این رینگ شرقی یکی از اصلی ترین موضوعات بوده است که قطعه چهار با بیش از۷۰ درصد و قطعه پنجم با آزادسازی هفتاد درصد در حال پیشرفت است که تا پایان سال بتوانیم رینگ ترافیکی شرقی را به بهره برداری برسانیم .

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از بودجه شهرداری مبارکه اختصاص به پروژه های عمرانی دارد ، خاطرنشان کرد: پروژه جدید تعریف نکرده ایم و قرار بر تکمیل پروژه های عمرانی است که در دوره های قبل متوقف شده یا نیمه تمام مانده اند که می توان به اتصال قطار بین شهری مبارکه – بهارستان  و مترو شهر مبارکه  اشاره کرد که درحال پیگیری است و آزاد سازی املاک در مسیر در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول افزود: از دیگر پروژه های شهر مبارکه می توان به احداث مجتمع سیتی سنتر یا مال بزرگ به نام ارکیده با فضا ۴۰ هزار متری با کاربری تجاری ، فرهنگی و ورزشی در ورودی شهر مبارکه که به عنوان یک ابر پروژه نام ببریم اشاره کرد که در همین زمینه بزرگترین مناقصه تاریخ شهرداری مبارکه قبل از سال جدید با مبلغی بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان منعقد شد که انواع کاربری ها در آن دیده شده است و در ماه های آینده عملیات عمرانی آن انجام خواهد شد .

احمدی گفت: همچنین ریز پروژه های عمرانی اعم از پیاده روسازی ، آسفالت ، توسعه پارک های محلی و … که در حال انجام است . احداث سالن های ورزشی و زمین چمن مصنوعی و سه سالن ورزشی در محلات احمدیه ، شیخ آباد و سرارود در حال احداث است . احداث تقاطع غیرهمسطح وحدت در ورودی شهر مبارکه که با پیشرفت ۸۰ درصدی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید . آزادسازی بلوارهای پانزده خرداد ، ۲۲ بهمن ، احداث معابر و کنترل جریان ترافیکی شهرنیز در دستور کار است .

وی با بیان این خبر که بعد ازگذشت پانزده سال سینما فرهنگ مبارکه را احداث  کرده ایم و آماده بهره برداری است ، افزود :  در حوزه حمایت از محیط زیست شهرستان مبارکه نیز با همکاری شهرداری و مدیر کل محیط زیست استان،  اولین خانه محیط زیست استان  در شهر مبارکه افتتاح شد .

احمدی اضافه کرد: همچنین در حوزه کاهش آلایندگی نیز با همکاری شرکت بازیافت شهرستان مبارکه احداث سایت بازیافت پسماند شهرستان های مبارکه ، شهررضا و دهاقان  در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم در سال پیش رو بخشی از آن را مورد بهره برداری قرار دهیم .

شهردار مبارکه در پایان گفتگو با بیان این نکته که شهرستان مبارکه یکی از خواستگاه های اصلی در فلات مرکزی ایران است  و یکی از زیست گاه های اقوام ایرانی به شمار می آید ، گفت: ارگ تاریخی نهجیر با مساحتی  بالغ بر  سه هکتار به عنوان یکی از بزرگترین بناهای خشت و گلی استان اصفهان و کشور به شمار می آید که از دیگر آثار باستانی شهر مبارکه می توان به برج ها کبوتر ، قلعه آسیاباد ، مسجد آجری ، حمام نو و … اشاره کرد که نشان دهنده فرهنگ غنی مردم این سرزمین است. همینطور در کنار آثارتاریخی ، آداب و رسوم مردم همیشه وجود داشته که در برگزاری مراسم های مختلف بسیار مشهود است . به دلیل مجاورت شهرستان مبارکه با رودخانه زاینده رود  برنج شهر مبارکه(برنج لنجان)  یکی از اصلی ترین محصولات کشاورزی شهر به شمار می آید که در سطح کشور شناخته شده است و به  همین خاطرغذا دم پختی شهرستان مبارکه منحصر به فرد است وبه عنوان یکی از میراث فرهنگی ناملموس شهر مبارکه می توانیم نام ببریم .

در ادامه گفتگو نیز عبدالله وکیلی رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با بیان اینکه از ابتدا دوره ششم شورای اسلامی شهر مبارکه سیاست بر این بود که در همه ابعاد شهرداری مبارکه پیشرفت کند ، بیان داشت : بیشترین نگاه بر مسائل عمرانی بوده تا طرح هایی که اجرا می شوند آینده دار باشند  و بحث رضایتمندی مردم در اولویت دوره ششم شورای اسلامی شهر مبارکه است .

وی افزود : سیاست کلی شورا اسلامی شهر مبارکه بر محله محوری است تا عدالت بین محلات مختلف رعایت شود . مردم خواهان تغییر کاربری هستند ما پهناهای کشاورزی داریم که با توجه به مشکلات آبی و عدم دسترسی به آب کشاورزی که پیش آمده است در موقعیت فعلی خواهان این تغییر کاربری ها هستند.

رئیس شورای شهر مبارکه گفت: در این زمینه ابراهیم آباد که حدود پانزده سال درخواست مردمی بود تا جزء محدوده  شهری مبارکه شود که با پیگیری شهردارمبارکه و شورا اسلامی شهر مبارکه این امر محقق و ابراهیم آباد جزء محدوده شهری مبارکه شد . همین امر باعث می شود که شهر بزرگ شده و ارزش افزوده برای شهر و در آینده برای ساخت و ساز ایجاد کند که بیشترین مراجعات مردم در ملاقات های مردمی شورا اسلامی شهر مبارکه در همین زمینه ساخت و ساز است که توانسته ایم تسریع در صدور پروانه ها را نیز داشته باشیم .