به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از آغاز پروژه ایمن سازی بزرگراه شهید چمران در خردادماه سال جاری خبرداد. مهدی سلطان آقایی گفت : بزرگراه شهید چمران بخشی از شبکه بزرگراهی و رینگ سوم ترافیکی شهر اصفهان به طول ۳ کیلومتر و حد فاصل میدان لاله تا پل شهید چمران و خیابان […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از آغاز پروژه ایمن سازی بزرگراه شهید چمران در خردادماه سال جاری خبرداد.

مهدی سلطان آقایی گفت : بزرگراه شهید چمران بخشی از شبکه بزرگراهی و رینگ سوم ترافیکی شهر اصفهان به طول ۳ کیلومتر و حد فاصل میدان لاله تا پل شهید چمران و خیابان کاوه میباشد که اجرای عملیات عمرانی ایمن سازی آن در روزهای آتی آغاز می گردد .

وی گفت : این بزرگراه یکی از پرحادثه ترین بزرگراههای شهر اصفهان بوده و در دهه های اخیر علاوه بر تصادفات خسارتی متاسفانه  دارای تصادفات جرحی و فوتی متعددی نیز بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم فرهنگسازی ترافیکی در شهر افزود : اگر رانندگان موارد ؛ حرکت با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی، عدم سبقت از راست، عدم اجرای حرکات نمایشی و… را رعایت مینمودند شاهد حوادث ترافیکی کمتری بودیم.

او ادامه داد : در خصوص آموزش و فرهنگ سازی با وجود تلاش های شهرداری، پلیس راهور، صدا و سیما و… بنظر نیاز به تلاش های بیشتری داریم و شاید نیاز به متولی مشخص و اجرای طرح جامع توسعه رانندگی ایمن با حمایت همه متولیان امر و شهروندان موثر واقع شود.

سلطان آقایی گفت : مدیریت شهری اقدامات متعددی در سالیان گذشته جهت ایمن سازی بزرگراه شهید چمران انجام داده است،  از جمله نصب دوربین های کنترل سرعت، نصب تابلوهای انتظامی و در سال جاری نیز این پروژه برای افزایش ایمنی بزرگراه شهید چمران رقم میخورد.

مدیر منطقه هفت گفت: در فاز اول این پروژه، احداث حفاظ بتنی جهت ایمن سازی روفوژ میانی بزرگراه به طول ۶۰۰۰ متر اجرا می گردد که اعتبار آن در سال گذشته به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شد و علمیات اجرایی آن از اواسط خرداد آغاز میگردد .

او گفت : پیش بینی میشود پس از اجرای حفاظ های میانی  در بزرگراه مذکور حوادث خسارتی، جرحی و فوتی که در اثر برخورد وسایل نقلیه با درختان و موانع صلب حاشیه بزرگراه حادث میشد بطور چشمگیری کاهش یابد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان در پایان خاطر نشان کرد : با این حال شهرداری منطقه هفت در نظر دارد پس از اجرای حفاظ های میانی و کناری اقدامات تکمیلی دیگری نیز از جمله؛ اجرای خط کشی، نصب گل میخ های نورافشان در ابتدای ورودی و خروجی ها، تکمیل تابلوها ، نصب استوانه های ایمنی و ضربه گیرها و سایر ملزومات ترافیک با هزینه ۲۰ میلیارد ریال نیز اجرا نماید.