به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از آغاز عملیات احداث مجموعه فرهنگی فجر خوراسگان پس از ۲۰ سال وقفه خبر داد. هوشنگ نظری‌پور با اعلام این خبر گفت: ساخت پروژه مجموعه فرهنگی فجر خوراسگان در اوایل دهه ۸۰ و در دورانی که خوراسگان هنوز شهرداری مستقل از اصفهان داشت با توجه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از آغاز عملیات احداث مجموعه فرهنگی فجر خوراسگان پس از ۲۰ سال وقفه خبر داد.

هوشنگ نظری‌پور با اعلام این خبر گفت: ساخت پروژه مجموعه فرهنگی فجر خوراسگان در اوایل دهه ۸۰ و در دورانی که خوراسگان هنوز شهرداری مستقل از اصفهان داشت با توجه به سیاست‌های مدیریت شهری آن زمان آغاز و فقط سه سقف، دیوارها و سپس نمای بیرونی آن ساخته شده بود.

او افزود: در طول ۲۰ سال گذشته به‌دلیل نبود منابع مالی کافی این پروژه مسکوت و موجب به‌وجود آمدن بعضی مشکلات از جمله بر هم خوردن سیما و منظر شهری و نارضایتی شهروندان شده بود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اعلام اینکه ادامه احداث این پروژه از ابتدای هفته جاری آغاز شده است، اظهار کرد: با تکمیل این پروژه مشارکتی که شامل مجموعه فرهنگی و کتابخانه، اداری و تجاری است منطقه ۱۵ صاحب بیشترین سرانه فرهنگی در شهر اصفهان خواهد شد.

او ادامه داد: مساحت تقریبی زمین اختصاص‌یافته به قسمت فرهنگی این پروژه حدود ۸۵۰ مترمربع و زیربنای آن نیز حدود ۱۳۰۰ مترمربع است. همچنین مساحت زمینِ بخش تجاری و اداری حدود ۷۰۰ مترمربع و زیربنای آن حدود ۳۹۰۰ متر مربع است و  پیش‌بینی می‌شود در مدت ۴۰ ماه با اعتباری حدود ۹۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد.

نظری‌پور تاکید کرد: از دیگر ویژگی‌های این پروژه اجرای بام سبز به مساحت حدود ۴۷۰ مترمربع است که موجب افزایش سرانه فضای سبز خواهد شد و امیدواریم با تکمیل این مجموعه، گام ارزشمندی برای توسعه فرهنگی محلات خیادان، بانو مهدی و خیابان‌های فجر و طالقانی برداشته شود.