معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه خبر داد: رشد ۲۰ درصدی درآمد فروش فولاد مبارکه در دوماهه اول سال ۱۴۰۳ فولاد مبارکه با درک صحیح از اهمیت و نقش تولید در چرخه صنعت و اقتصاد کشور، سال ۱۴۰۳ را نیز با ثبت رکوردهای متعدد و افزایش بهره‌وری در فروردین و اردیبهشت‌ماه آغاز کرد و عملکرد […]

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه خبر داد:

رشد ۲۰ درصدی درآمد فروش فولاد مبارکه در دوماهه اول سال ۱۴۰۳

فولاد مبارکه با درک صحیح از اهمیت و نقش تولید در چرخه صنعت و اقتصاد کشور، سال ۱۴۰۳ را نیز با ثبت رکوردهای متعدد و افزایش بهره‌وری در فروردین و اردیبهشت‌ماه آغاز کرد و عملکرد درخشانی در تولید، فروش محصول و سودآوری برای ذی‌نفعان و سهام‌داران به ثبت برساند.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه، ضمن قدردانی از همکاران توانمند و متعهد در گروه فولاد مبارکه گفت: این دستاوردهای ارزشمند، نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه و همت والای تمامی اعضای این خانواده بزرگ است.

مهدی کویتی تصریح کرد: در کنار موفقیت‌های کسب‌شده در حوزه تولید، این شرکت در کسب درآمد حاصل از فروش نیز موفق عمل کرده؛ به‌طوری‌که در دوماهه ابتدای سال با فروش یک‌میلیون و ۵۱۴ هزار تن محصول در مجموعِ دو بازار داخلی و صادراتی، ۴۸۱ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال درآمد حاصل کرد که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به‌طورکلی با توجه به عملکرد فروش دوماهه ابتدایی سال و موفقیت‌های کسب‌شده در تولید، انتظار می‌رود سودآوری شرکت در سه‌ماهه ابتدای سال در مقایسه با سال قبل در وضعیت مطلوب‌تری قرار گیرد. ضمن اینکه امیدواریم به فضل الهی و با همت تمامی همکارانمان با ادامه این روند، رشد سودآوری و بهره‌وری بیشتری را در فولاد مبارکه شاهد باشیم.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه با اشاره به عملکرد مالی شرکت در سال قبل عنوان کرد: در سامانه کدال، صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده سال ۱۴۰۲ فولاد مبارکه منتشر شده است و سود خالص عملیاتی شرکت در سال سختی که با محدودیت‌های انرژی همراه بود و تمامی فولادسازان از این حیث با مشکلاتی مواجه شدند، با رشد خوبی به رقم ۷۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

کویتی در همین زمینه تأکید کرد: در این خصوص باید به این نکته توجه داشته باشیم که سود مذکور به دلیل عدم برگزاری مجامع و شناسایی درآمد حاصل از سودهای تقسیمی شرکت‌های زیرمجموعه، هنوز قطعی نشده است. در واقع انتظار می‌رود پس از برگزاری مجامع شرکت‌های گروه و شناسایی درآمد ناشی از سودهای تقسیمی از این محل، سود خالص شرکت با رشد بیش از ۴۴ درصدی به بیش از ۹۷ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: لازم می‌دانم از تمامی همکارانم در گروه فولاد مبارکه که با تلاش‌های بی‌وقفه و همت والای خود این موفقیت‌ها را رقم زده‌اند، تشکر و قدردانی کنم. بدون شک، این دستاوردها نتیجه همدلی، همت و اراده تک‌تک این عزیزان بوده است. با توجه به توانمندی‌های درخور توجه گروه فولاد مبارکه، انتظار داریم که به فضل الهی ، دستاوردهای بیشتری را در تمامی شاخص‌های مالی و بهره‌وری در آینده نزدیک از این گروه بزرگ شاهد باشیم و این مولود انقلاب همچنان در تمامی عرصه‌های صنعتی کشور بدرخشد و به‌عنوان نماد افتخار ملی و پیشرفت، راه را برای دست‌یابی به موفقیت‌های بیشتر هموار سازد.