به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوزف فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: ۸۵ حکم قطعی قلع و قمع و خلع ید برای رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان در دو سال اخیر صادر و اجرا شد. سرهنگ امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: در راستای اقدامات اجرایی و عملیاتی، ۸۵ […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوزف فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: ۸۵ حکم قطعی قلع و قمع و خلع ید برای رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان در دو سال اخیر صادر و اجرا شد.

سرهنگ امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: در راستای اقدامات اجرایی و عملیاتی، ۸۵ فقره حکم قلع و قمع و خلع ید برای رفع تصرف از اراضی ملی استان اصفهان در دو سال گذشته اجرا شده است. 

وی افزود: با اجرای این احکام در مجموع حدود ۱۳۵.۵ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد. 

فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش این اراضی رفع تصرف شده در مجموع هشت هزار میلیارد ریال برآورد شده گفت: علاوه بر این، در دو سال گذشته، ۱۸ فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است.   

وی افزود: در این مدت، بیش از ۳۷۵ مورد اخطاریه صادر و به اشخاص ابلاغ شده همچنین ابلاغ‌های قضایی نیز ۸۲ مورد بوده است. 

سرهنگ باقری ادامه داد: وقوع جرائم در حوزه اراضی استان اصفهان در دو سال اخیر، بیش از ۳۵ درصد کاهش یافته است که علت آن اقدامات پیشگیرانه همچون بازدیدها، بازرسی‌های متعدد، اعزام تیم‌های نظارتی و همچنین آموزش‌های نظری و عملی متداوم برای عوامل یگان حفاظت از اراضی استان اصفهان بوده است. 

وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود، گفت: با پایش روزانه عوامل یگان حفاطت اراضی استان اصفهان، عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده است.