به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: امسال ۲۴ هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان کاشان به ارزش ۳۴ میلیارد تومان با اجرای احکام قضایی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد. مجتبی آراسته اظهار کرد: به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان از سوی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: امسال ۲۴ هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان کاشان به ارزش ۳۴ میلیارد تومان با اجرای احکام قضایی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

مجتبی آراسته اظهار کرد: به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان از سوی کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان و پیگیری‌های ویژه در اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از ابتدای سال‌جاری ۹ فقره حکم قضایی و دستور دادستان شهرستان برای رفع تعرض به اراضی ملی صادر و اجرایی شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی اجرا شده است، گفت: با اجرای این احکام در مجموع ۲۴ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در شهرستان کاشان رفع تصرف و به بیت امال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه ارزش این اراضی رفع تصرف شده در مجموع ۳۴ میلیارد تومان برآورد شده است، عنوان کرد: این زمین‌ها در شهرهای کاشان، نیاسر، قمصر و جوشقان واقع شدند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع زمین‌خواری یکی از اولویت‌های این اداره است اظهار کرد: در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات قلع و قمع و رفع تصرف با قاطعیت انجام می‌شود.

آراسته عنوان کرد: از مردم خواسته شده تا قبل از هرگونه ساخت‌وساز، استعلام‌های لازم از دستگاه‌های ذی‌صلاح را دریافت کنند تا ناخواسته و یا به صورت عمدی به اراضی ملی تجاوز نکنند چرا که این موضوع ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بناهای احداثی، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند.