به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: شخصی که در بستر فضای مجازی با ترفند فروش لوازم یدکی خودرو اقدام به کلاهبرداری ۳۸۰ میلیون ریالی از شهروندی کرده بود شناسایی شد. سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: با دریافت شکایتی از شهروندی با عنوان کلاهبرداری از وی در بستر  صفحه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: شخصی که در بستر فضای مجازی با ترفند فروش لوازم یدکی خودرو اقدام به کلاهبرداری ۳۸۰ میلیون ریالی از شهروندی کرده بود شناسایی شد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: با دریافت شکایتی از شهروندی با عنوان کلاهبرداری از وی در بستر  صفحه اینستاگرامی با ترفند فروش لوازم یدکی خودرو به ارزش ۳۸۰ میلیون ریال، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در بررسی دقیق کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباخته با مشاهده صفحه اینستاگرامی فروش لوازم یدکی خودرو با قیمت مناسب و ارسال رایگان اقدام به سفارش کالای مورد نظر خود کرده که پس از واریز وجه به حساب کلاهبردار، هبچ کالایی برای وی ارسال نشده است.

رئیس پلیس فتا استان افزود: با اقدامات فنی و نخصصی کارشناسان این پلیس در نهایت متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی وجوه کلاهبرداری شده مسدود و به حساب مالباخته عودت داده شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندان از خرید یا پیش خرید کالا از سایت های متفرقه و فاقد مجوز در شبکه های اجتماعی خودداری کرده و اگر قصد خرید آنلاین دارند حتما از  فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک که در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین هستند خرید کنند..

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.