به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس آگاهی استان از انهدام ۱۰ باند سرقت و کشف ۳۲۰ میلیارد ریال اموال مسروقه طی اجرای طرح ذوالفقار خبرداد. سرهنگ حسین ترکیان در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی ذوالفقار که به صورت کشوری با رویکرد شناسایی و دستگیری سارقان دانه درشت،خریداران اموال مسروقه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس پلیس آگاهی استان از انهدام ۱۰ باند سرقت و کشف ۳۲۰ میلیارد ریال اموال مسروقه طی اجرای طرح ذوالفقار خبرداد.

سرهنگ حسین ترکیان در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی ذوالفقار که به صورت کشوری با رویکرد شناسایی و دستگیری سارقان دانه درشت،خریداران اموال مسروقه و سارقان زورگیر به مدت ۱۰ روز به مرحله اجرا گذاشته شد خوشبختانه شاهد نتایج و دستاوردهای خوبی بودیم.

وی افزود: در این طرح مأموران فرماندهی انتظامی استان موفق به شناسایی و دستگیری هزار و ۷۹ نفر از سارقان سابقه دار و کشف ۲۶۰ دستگاه خودرو و موتور سیکلت مسروقه، دستگیری ۸۰ نفر از خریداران اموال مسروقه و کشف ۳۲۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از مالخران شدند که تمامی اموال مکشوفه پس از شناسایی مال باختگان به آن ها مسترد شد.

رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: درطول مدت اجرای این طرح همچنین تعداد ۱۰ باند سرقت شامل ۳ باند سارقان منزل،۳باند سارقان زورگیر و خشن و چند باند دیگر مرتبط با سایر سرقت ها متلاشی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به این که ۲ باند از سارقان منزل دستگیر شده از سارقان در حرکت و افراد خارج از استان بوده که به صورت ۳ یا ۴ نفره اقدام به سرقت منازل می کنند گفت: بخشی از منازلی که این سارقان جهت سکونت استفاده می کنند منازل کلیدی است که توسط برخی از شهروندان در اختیار آن ها قرار می گیرد لذا چنانچه افرادی منازل خود را بدون شناسایی در اختیار این افراد قرار دهند و باعث ایجاد اخلال در امنیت و سلب آسایش شهروندان شوند قطعا برابر دستور قضائی با مالک منزل برخورد خواهد شد.

سرهنگ ترکیان در پایان با تأکید بر این که امنیتی که در سایه مشارکت پلیس و مردم شکل بگیرید قطعا بقاء و پایداری بیشتری خواهد داشت، گفت: در بسیاری از سرقت ها سارقان وابسته به فرصت هستند که اگر این فرصت های مجرمانه از سارقان سلب شود شاهد کاهش بسیاری از سرقت ها خواهیم بود لذا از شهروندان می خواهیم به توصیه ها و آموزش های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت توجه بیشتری کرده و درصورت مشاهده افراد مشکوک در قالب تیم های ۳ یا ۴ نفره که در حال پرسه زنی و شناسایی و دید زدن منازل هستند مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.