به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در تصمیم‌گیری اخیر، سهم اصفهان از آلایندگی پالایشگاه اصفهان که چسبیده به شهر است، کاهش پیدا کرده و به شهرهای کوچکی واگذار شده است که در جهت وزش باد قرار ندارند، گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیر است تا این […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در تصمیم‌گیری اخیر، سهم اصفهان از آلایندگی پالایشگاه اصفهان که چسبیده به شهر است، کاهش پیدا کرده و به شهرهای کوچکی واگذار شده است که در جهت وزش باد قرار ندارند، گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیر است تا این تصمیم اشتباه برگشت داده شود.

ابوالفضل قربانی اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان به‌عنوان یک شهر صنعتی شناخته شده و بیشتر مراکز صنعتی آن در سمت غرب و شمال احداث شده است، به دلیل وزش باد تمام آلاینده‌ها به سطح شهر منتقل می‌شود.

وی افزود: طبق قانون این مراکز باید عوارضی را تحت عنوان «عوارض کاهش آلاینده‌ها و بهبود وضعیت محیط زیست» به شهرداری‌ها پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در تصمیم‌گیری اخیر، سهم اصفهان از آلایندگی پالایشگاه اصفهان که چسبیده به شهر است، کاهش پیدا کرده و به شهرهای کوچکی واگذار شده است که در جهت وزش باد قرار ندارند، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیر است تا این تصمیم اشتباه برگشت داده شود و سهم عوارض کاهش آلاینده‌ها به سهم قبلی برگشت پیدا کند، چرا که در حال حاضر بیشترین جمعیت استان (بیش از ۶۰ درصد جمعیت) در شهر اصفهان ساکن هستند و از طرفی بیشترین آسیب‌دیدگی از این کارخانه‌های صنعتی در جهات مختلف متوجه شهر اصفهان بوده که یکی از آن‌ها آلاینده‌ها است.

وی با بیان اینکه تردد و رفت‌وآمد روزانه‌ای که از شهر اصفهان به این کارخانه‌ها صورت می‌گیرد در هیچ کدام از شهرها انجام نمی‌شود، ادامه داد: این رفت‌وآمدها به غیر از آلاینده‌های شدیدی که به‌دنبال دارد، نیازمند هزینه‌های ترافیکی و ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

قربانی ضمن اعلام اعتراض خود نسبت به این اقدام، گفت: در گذشته بخشی از این عوارض به شهر اصفهان داده می‌شد که بیشتر در راستای توسعه فضای سبز برای کاهش آلاینده‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.