به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،با وساطت جانشین فرمانده انتظامی استان جوانی ۲۲ ساله که منتظر اجرای حکم قصاص نفس بود، از چوبه دار رهایی یافته و به زندگی دوباره بازگشت. مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در اطلاعیه ای اعلام کرد:  سال ۱۳۹۸ به دلیل اختلافات شخصی پسر ۱۷ ساله ای در درگیری با […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،با وساطت جانشین فرمانده انتظامی استان جوانی ۲۲ ساله که منتظر اجرای حکم قصاص نفس بود، از چوبه دار رهایی یافته و به زندگی دوباره بازگشت.

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در اطلاعیه ای اعلام کرد:  سال ۱۳۹۸ به دلیل اختلافات شخصی پسر ۱۷ ساله ای در درگیری با یکی از  اقوام خود کشته می شود  و  جوان  ۱۸ ساله ای که مرتکب این قتل شده بود توسط ماموران پلیس دستگیر و با حکم مرجع قضائی به زندان انتقال یافت که پس از سپری شدن مراحل دادرسی و قضائی فرد مذکور از سوی دادگاه کیفری به قصاص نفس با چوبه دار محکوم شد.

با توجه به اهمیت صلح و سازش در آموزه های دینی و قرآنی، جلسات متعددی برای ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده با وساطت مستقیم سردار  محمد رضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان و همراهی  جمعی از ریش سفیدان و بزرگان هر دو طرف برگزار و سرانجام با کسب رضایت اولیای دم، نهایتاً این جوان که اکنون  ۲۲ ساله است از قصاص نفس  رهایی یافته و به زندگی دوباره بازگشت.

در خاتمه اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان آمده است:   پلیس از جنس مردم و برای مردم به صورت شبانه روز خدمات خود را در قالب خدمات انتظامی و اجتماعی پیگیری می کند و هر کجا که لازم باشد در میان قشر های مختلف جامعه حاضر و نسبت به اجرای سنت حسنه صلح و سازش  اقدام خواهد کرد.