به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه نقاط مشترک زیادی میان اصفهان و ازمیر وجود دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود، بستر مناسبی برای افزایش تعاملات میان این شهر فراهم است. امیر کشانی دردیدار با «سلامی ازپویراز» (SELAMI OZPOYRAZ) رئیس مجمع اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه گفت: تلاش داریم میزان تجارت […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه نقاط مشترک زیادی میان اصفهان و ازمیر وجود دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود، بستر مناسبی برای افزایش تعاملات میان این شهر فراهم است.

امیر کشانی دردیدار با «سلامی ازپویراز» (SELAMI OZPOYRAZ) رئیس مجمع اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه گفت: تلاش داریم میزان تجارت میان دو شهر بزرگ اصفهان و ازمیر که دو قطب اقتصادی تأثیرگذار و با سوابق درخشان هستند، افزایش یابد؛ زیرا میزان مبادلات اقتصادی فعلی با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین، به‌هیچ‌عنوان زیبنده این دو شهر نیست.

وی اضافه کرد: در راستای گسترش همکاری‌ها آماده میزبانی از هیات اقتصادی ازمیر در اصفهان هستیم تا فرصت‌های تجاری دو شهر را بررسی و در راستای مستحکم‌تر شدن همکاری‌ها قدم برداریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ازمیر می‌تواند دروازه ورود به بازارهای ترکیه و اروپا برای فعالان اقتصادی اصفهان باشد، تصریح کرد: این شهر به بنادر و مناطق آزاد تجاری دسترسی مناسبی دارد و می‌تواند فرصت‌های تجاری بسیار برای خوبی در اختیار فعالان اقتصادی ایران و به‌خصوص اصفهان قرار دهد.

کشانی گسترش تعاملات اقتصادی میان این دو شهر را فرصت مناسبی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه برشمرد و بیان کرد: به‌طورقطع از گسترش تعاملات و همکاری‌ها استقبال می‌کنیم و تلاش داریم ارتباطات سازنده بین‌المللی را افزایش دهیم، در همین راستا از مسئولان اتاق بازرگانی ازمیر برای حضور در اجلاسACDکه در آینده نزدیک به میزبانی اتاق بازرگانی و در اصفهان برگزار خواهد شد، دعوت می‌کنیم تا بتوان در فضایی مناسب به بررسی فرصت‌های همکاری پرداخت.

وی افزود: اصفهان فرصت‌های تجاری و ظرفیت‌های اقتصادی مهم و بزرگی همچون صنایع شیمیایی، صنایع فولادی، تولیدات کشاورزی و… دارد که می‌توانند برای فعالان اقتصادی ترک جذاب باشند، امیدواریم در آینده نزدیک هیات تجاری اقتصادی ازمیر به اصفهان سفر کنند و ضمن بازدید از واحدهای شاخص و سرآمد تولیدی و صنعتی استان، فرصت‌های تجاری میان دو کشور بررسی و به همکاری‌های دوجانبه منجر شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد: ضروری است برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای انجام شود که میزان تجارت میان اصفهان و ازمیر به طور سالانه به دو برابر میزان فعلی افزایش یافته و بعد از چهار سال حجم تجارت دو طرف به میزان قابل‌ملاحظه‌ای گسترش یابد.

در ادامه این دیدار، «سلامی ازپویراز»(SELAMI OZPOYRAZ)رئیس مجمع اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه اظهار کرد: اصفهان یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی ایران است و از گسترش همکاری‌ها با این شهر استقبال می‌کنیم.

وی گفت: نماینده اتاق بازرگانی ازمیر برای گسترش تبادلات و تعاملات خدمتتان معرفی می‌شود و امیدواریم هرچه زودتر تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و به تایید دو طرف برسد تا بتوانیم از ظرفیت‌های اقتصادی یکدیگر بهره ببریم. امیدواریم در آینده نزدیک در سفر به اصفهان بتوانیم از ظرفیت‌های متعدد این شهر بازدیدی داشته باشیم و از نزدیک با فعالان اقتصادی این شهر گفتگو و تعامل داشته باشیم.